گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • جاهای دیدنی ایران و جهان
    • مقاصد سفر
  • راهنمای سفر
  • هتل‌ها
  • غذا و رستوران
  • اقتصاد گردشگری
    • بانک و فارکس
      • ارزدیجیتال
    • صنعت و تجارت و خدمات
      • خودرو
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • اخبار گوناگون عمومی و سرگرمی
      • پزشکی، سلامت و زیبایی
      • سیاسی، اجتماعی و حقوقی
      • کشاورزی و دامپروری
      • فناوری
      • ورزشی
  • 724
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۷
آبان
  • گردشگری 724
  • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • جاهای دیدنی ایران و جهان
    • مقاصد سفر
  • راهنمای سفر
  • هتل‌ها
  • غذا و رستوران
  • اقتصاد گردشگری
    • بانک و فارکس
      • ارزدیجیتال
    • صنعت و تجارت و خدمات
      • خودرو
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • اخبار گوناگون عمومی و سرگرمی
      • پزشکی، سلامت و زیبایی
      • سیاسی، اجتماعی و حقوقی
      • کشاورزی و دامپروری
      • فناوری
      • ورزشی
  • 724
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
چرا بمب‌افکن «بی ۲» از باران فراری بود؟

چرا بمب‌افکن «بی ۲» از باران فراری بود؟

فناوری

بمب افکن B2 با فناوری پنهانکار پیشرفته خود در ابتدا با یک ضعف عجیب روبرو بود. دلیل اینکه این بمب افکن گران‌قیمت نمی‌توانست در باران پرواز کند چه بود؟

خبرآنلاین
شهریور 5, 1404
32 بازدیدها
0 Comments

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، جهان برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ نگاهی به B-2 انداخت و این هواپیما در سال ۱۹۹۳ به نیروی هوایی تحویل داده شد. با این حال در اوایل سال ۱۹۹۵ گزارش‌های اداره محاسبات عمومی (GAO) نشان داد که سیستم رادار تعقیب و اجتناب از عوارض زمین (TFTA) در تشخیص یک ابر بارانی از دامنه کوه مشکل دارد.

علاوه بر این پوشش فلزی رادارگریز B-2 به راحتی در باران گرما و رطوبت تخریب می‌شد. رطوبت به قدری دردسرساز بود که هواپیما باید در آشیانه نگهداری می‌شد و فقط برای انجام ماموریت در محیط‌های مساعد با رطوبت نسبتا کم بدون بارش و دمای متعادل مناسب بود.

پایان یک شایعه؛ وقتی حقیقت آشکار شد

در واقع یک سوءتعبیر بزرگ از حقایق مربوط به گزارش اداره محاسبات عمومی (GAO) وجود داشت که تا به امروز ادامه یافته است. در سال ۱۹۹۷ ژنرال جان شاود از نیروی هوایی در مقاله‌ای برای واشنگتن پست نوشت که سه نسخه اولیه از B-2 وجود داشته است. اولین نسخه Block 10 بود و پس از آن Block 20 و در نهایت Block 30 با پیکربندی نهایی عرضه شدند.

چرا بمب‌افکن «بی ۲» از باران فراری بود؟

یک نقص شناخته‌شده در پوشش مقاوم در برابر باران در مدل‌های Block 10 وجود داشت. در طول ساخت لبه جلویی پوشش به اشتباه اعمال شده بود که منجر به فرسایش آن در باران می‌شد. به گفته شاود گزارش GAO فقط بر روی Block 10 و چند هواپیمای Block 20 متمرکز بود نه Block 30 ارتقایافته که نه تنها در برابر باران و رطوبت بالا بلکه در برابر دماهای منفی ۶۵ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت نیز مقاومت می‌کند.

شاود ادعا کرد که هر دو مشکل تا سپتامبر ۱۹۹۷ برطرف شده‌اند و تمام بمب‌افکن‌های B-2 تا سال ۲۰۰۰ به پیکربندی Block 30 ارتقا خواهند یافت. امروزه نیروی هوایی کمتر از ۲۴ فروند بمب افکن B2 در ناوگان خود دارد که همگی قادر به پرواز در باران هستند.

۵۸۵۸

نوشته های مرتبط:

  • جنگل ابر شاهرود
    جنگل ابر شاهرود
  • سوانح بزرگ هوایی تاریخ که قوانین هوانوردی را تغییر دادند
    سوانح بزرگ هوایی تاریخ که قوانین هوانوردی را تغییر دادند
  • ۲۰ ثانیه تا نجات؛ با غول‌پیکرترین آتش‌نشان پرنده جهان آشنا شوید
    ۲۰ ثانیه تا نجات؛ با غول‌پیکرترین آتش‌نشان پرنده…
  • نجات آب ــ ۱۳ | «بارورسازی ابرها» در مناطق هدفمند
    نجات آب ــ ۱۳ | «بارورسازی ابرها» در مناطق هدفمند

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =

اخبار گردشگری

  • روزهای پرکار هومن برق‌نورد در تلویزیون و سینما/ بازیگر شاه نقش با ساحره به تلویزیون می‌آید
  • پایان پروژه حریم تئاترشهر در دی‌ماه
  • علی آبادی: ممکن است شب ها آب قطع شود/ مردم حتما به نصب ذخیره‌ساز آب اقدام کنند
  • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
  • نخستین کتاب آثار موزه‌ای بنیاد منتشر شد
  • آغاز پویش اهدای کتاب به کتابخانه پایگاه میراث ملی بمپور در هفته فرهنگ عمومی
  • فشار خون بالا؛ علت، درمان و پیشگیری طبیعی
  • ببینید| تحریم فرصت نیست، خسارت محض است!
  • حمام های گوگردی تفلیس و چشمه های آب گرم طبیعی گرجستان
  • ببینید| مهاجرت از سطح دانشجو به سطح «کسب‌وکار» زنگ خطری که نادیده گرفته می‌شود
  • خبرنگار میراث‌آریا از کردستان رتبه برتر جشنواره مطبوعات و رسانه‌های غرب کشور را کسب کرد
  • «نخستین کارآفرینان اهواز» به بازسازی حافظه شهر می‌پردازد
  • اجاره ماشین به سبک جدید زندگی تبدیل شد/ از ساعتی 1 میلیون تا روزانه 8 میلیون تومان
  • توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقدامی دستوری و تجویزی نیست
  • دولت به خودرو 40 هزار میلیارد وام داد
  • درباره گردشگری 724
  • حریم شخصی کاربران
  • بازنشر محتوا
  • ارتباط با تیم گردشگری 724
  • خرید رپورتاژآگهی
  • عصر گردشگری
  • قیمت تور مالدیو

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

  • گردشگری 724
  • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • جاهای دیدنی ایران و جهان
    • مقاصد سفر
  • راهنمای سفر
  • هتل‌ها
  • غذا و رستوران
  • اقتصاد گردشگری
    • بانک و فارکس
      • ارزدیجیتال
    • صنعت و تجارت و خدمات
      • خودرو
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • اخبار گوناگون عمومی و سرگرمی
      • پزشکی، سلامت و زیبایی
      • سیاسی، اجتماعی و حقوقی
      • کشاورزی و دامپروری
      • فناوری
      • ورزشی
  • 724
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس