گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۸
تیر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
رتبه استقلال در درآمدزایی از پیراهن، پایین‌تر از لیگ برتر

رتبه استقلال در درآمدزایی از پیراهن، پایین‌تر از لیگ برتر

باشگاه استقلال از جنبه مالی، زیانده است و در این فصل ازمسابقات لیگ برتر، هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک اصلی این باشگاه، ترجیح داده بجای جذب اسپانسر و تبلیغ بر روی پیراهن آبی‌ها، شمار قابل توجهی از بازی‌ها را با درج نام خود بر لباس بازیکنان سپری کند.

اسفند 28, 1403 4 دقیقه خواندن
چاپ خبر
– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، باشگاه‌های فوتبال محور اصلی این ورزش و مرکز ثقل صنعت و اقتصاد بزرگی به نام فوتبال هستند؛ چرا که به واسطه وجود و فعالیت باشگاه‌های فوتبال، استعدادیابی و ظهور و فروش بازیکنان و در پی آن کسب درآمد از این منظر اتفاق می‌افتد. همچنین به واسطه فعالیت این باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی، حضور حامیان مالی در فوتبال، تبلیغات بر روی پیراهن بازیکنان و دور زمین، فروش پیراهن و کالاهای مربوط به باشگاه و … ادامه‌دار خواهد بود که همه اینها یعنی کسب درآمد و سود و در مجموع ارتقای اقتصاد فوتبال که بر محوریت باشگاه‌ها خواهد چرخید.

در این میان کسب درآمد از راه درج برند شرکت‌ها بر روی پیراهن بازیکنان یا به عبارت دیگر تبلیغات روی پیراهن بازیکنان فوتبال

در مسابقات ورزشی، یکی از روشی‌های معمول و درآمدزا در فوتبال دنیا است.

کسب سود و درآمد در ورزش فوتبال یا بهتر بگویم در صنعت فوتبال تا به آنجا پیش رفته و مورد توجه قرار گرفته است که فعالان و صاحبان این صنعت از هر فرصتی برای سود و درآمد بیشتر استفاده می‌کنند که یکی از این موارد درج تبلیغات بر روی لباسهای ورزشی بازیکنان از دستکش و جوراب ورزشی گرفته تا پیراهن است.

این شیوه از کسب درآمد تا به آنجا پیش رفته است که بازیکنان فوتبال نه تنها در زمین مسابقه بلکه در زمین تمرین و یا حتی در اوقات فراغت و بیرون از مستطیل سبز، با درج نام و آرم شرکت‌های مختلف و اسپانسرها بر پیراهن‌های خود به کسب درآمد برای خود و نیز باشگاهشان اقدام می‌کنند؛ تا جایی که بازیکنان تبدیل به تابلوهای تبلیغاتی متحرک تبدیل شده و این رخداد به بالا رفتن گردش مالی ورزش و صنعت فوتبال کمک شایانی می‌کند.

البته رقم‌های دریافتی توسط بازیکنان و تیم‌های فوتبال در این زمینه نیز از بازیکن به بازیکنی دیگر، از تیم‌های لیگ برتری تا لیگ‌های پایین‌تر و نیز میزان موفقیت و یا عدم موفقیت آنها و همچنین در سطح ملی و بسته به نوع مسابقات متفاوت است و فرق می‌کند.

همچنین از آنجا که تیم‌های لیگ برتر به راحتی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند، کمپانی‌های بزرگ با پرداخت‌های هنگفت، برند مورد نظر خود را توسط این تیمها تبلیغ می‌کنند. بعلاوه این که برای تیم‌های مطرح فوتبال و لیگ‌های شناخته شده که سالانه به درآمد هنگفتی دست می‌یابند، تبلیغات روی پیراهن بازیکنان تیم‌های معروف فرصت مناسب برای بازاریابی است.

از نگاه تبلیغاتی نیز فرصت بازاریابی با درج برند شرکت‌ها روی پیراهن بازیکنان فوتبال، روشی حمایت شده و تاثیرگذار است که در برخی موارد این شیوه تبلیغات، بیشتر از معرفی برندها و آگهی‌های دور زمین فوتبال اثرگذار بوده و کاربردی‌تر جلوه می‌کند.

به همین منظور از آنجا که تیم‌های لیگ برتر به راحتی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند، شرکت‌های بزرگ با پرداخت‌های هنگفت، برند موردنظر خود را توسط این تیم‌ها تبلیغ می‌کنند. این شرکت‌ها گاهی اوقات اسپانسر و حامی مالی بازی‌های دوستانه فوتبال هم می‌شوند و با عقد قراردادهایی، سالانه مبلغی را به باشگاه‌های فوتبال پرداخت می‌کنند.

در این میان شرکت‌هایی هستند که بالاترین مبلغ قرارداد برای «اسپانسر شیپ» یک تیم فوتبال را دارند و عنوان تبلیغات روی پیراهن اصلی تیم را که قیمتی بالاتر دارد بدست می‌آورند.

 

نمونه‌هایی از گران‌ترین تبلیغات روی پیراهن بازیکنان فوتبال

در ادامه این بحث به چند مورد از هزینه‌ها یا بهتر بگوییم سرمایه‌گذاری‌هایی که شرکتهای مختلف و به نام دنیا با تبلیغ بر روی پیراهن باشگاهها و بازیکنان انجام می‌دهند، اشاره می‌کنیم:

منچستر یونایتد و قرارداد 80 میلیونی با شورلت

باشگاه منچستر یونایتد موفق‌ترین تیم لیگ جزیره، یکی از پردرآمدترین تیمهای فوتبال است که بالاترین مبلغ قرارداد اسپانسر را با شرکت آمریکایی شورلت دارد. به عنوان مثال برای فصل 2014 – 2015 «شورلت» با قرارداد 80 میلیون دلاری جایگزین برند (Aon) روی پیراهن تیم منچستر یونایتد شده است.

 

بارسلونا و قرارداد 45 میلیون دلار با هواپیمایی قطر

این تیم طی قرارداد 45 میلیون دلاری، اجازه تبلیغ هواپیمایی قطر (قطر ایروی) را به این شرکت بر روی پیراهن خود عربی داده است. بر این اساس «قطر ایر وی»‌ با پرداخت سالانه 45 میلیون دلار تا سال 2016 اجازه تبلیغ برند خود را روی پیراهن بازیکنان بارسلونا داشته است.

 

بایرن مونیخ و قرارداد 40 میلیون دلاری دویچه تلکام‌

«دویچه تلکام» بزرگترین اپراتور تلفن همراه در آلمان است. این شرکت با پرداخت سالانه 40 میلیون دلار تا سال 2017، برند شرکت دویچه تلکام را روی پیراهن بازیکنان بایرن مونیخ آگهی می‌کند.

 

رئال مادرید و قرارداد 39 میلیون دلاری هواپیمایی امارات

«پرواز امارات»‌ در سالهای گذشته یکی از تبلیغات ثابت روی پیراهن بازیکنان تیم «رئال مادرید» بوده است. این تیم برای تبلیغ شرکت اماراتی سالانه 39 میلیون دلار دریافت می‌کند. گفتنی است این شرکت اماراتی پیش‌تر تبلیغاتی را روی پیراهن تیمهای آرسنال، هامبورگ، پاریسن ژرمن و المپیاکوس انجام داده است.

 

لیورپول و قرارداد 31 میلیون دلاری «استاندارد چارترد»

«استاندارد چارترد» با قرارداد 31 میلیون دلاری در سال، برند خود را روی پیراهن اصلی تیم لیورپول آگهی کرده است. این قرارداد تا سال 2016 اعتبار دارد.(بازار خبر، 1392)

 

در این میان اما در فوتبال ما، به نوعی کج‌سلیقگی، شاید بیسوادی، شاید بی‌توجهی و هر شاید دیگر موجب شده تا باشگاه‌ها از این موهبت برخوردار نباشند.

نمونه بارز این ادعا، وضعیت تبلیغات روی پیراهن باشگاه استقلال است. تیم بدهکاری و زیاندهی که مالک آن هلدینگ خلیج فارس است و مشخص نیست با چه استدلالی بجای جذب اسپانسر و تبلیغ بر روی پیراهن این باشگاه در مسابقات، ترجیح داده در این فصل از لیگ برتر در شمار قابل توجهی از بازی‌ها نام خود را بر لباس آبی‌پوشان پایتخت درج کند.

تا اینجای کار مالکان باشگاه استقلال هم نتایج بازی‌های این فصل را از دست داده‌اند؛ هم درآمدهای بی‌شمار را … !

*مهدی حاجی‌وند – کارشناس اقتصاد ورزش

انتها پیام/

 
من رو دنبال کنید نویسنده:

تسنیم

خبرگزاری تسنیم یک خبرگزاری خصوصی در ایران است که ارتباط قوی با سپاه پاسداران دارد. این خبرگزاری در سال 1391 با مدیریت سید مجید قلی زاده آغاز بکار کرده است. مراسم افتتاح خبرگزاری تسنیم روز 22 آبان با حضور علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و سید محمد حسینی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد. هدف از فعالیت این خبرگزاری در اساسنامه آن، بدین ترتیب شرح داده شده است: اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار و تنویر افکار عمومی در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پوشش خبری رخدادهای قوای سه‌گانه، افکارسنجی، ارزشیابی و انعکاس درخواست‌های آشکار و پنهان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری برای ارائه به مبادی تصمیم‌گیری، راه اندازی سایت و خبرگزاری با کسب مجوز از مراجع قانونی ذی‌صلاح و انجام فعالیتهای انتشاراتی. هدف راه‌اندازی این وبسایت خبری تسنیم، پوشش اخبار عربی اعلام شده است اما پوشش اخبار اقتصادی ایران مرتبط با همه حوزه‌های خبری شامل موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی به همراه سایر زمینه‌ها اعم از بیداری اسلامی، فرهنگی، ورزشی، اخبار استانها، کاریکاتور، عکس، گرافیک، صوت و فیلم و ... نیز در دستور کار این خبرگزاری قرار دارد. تسنیم همواره استفاده از فناوری های روز اطلاع رسانی در دنیا و نیز مدیاهای مختلف بویژه صوت و تصویر را سرلوحه کار خود قرار داده و در راستای تحقق رسالت و اهدافش بهره گیری از ابزارهای مختلف رسانه‌ای را به نحو احسن به عمل می‌رساند. خبرگزاری تسنیم، فعالیت در دو حوزه کاری داخل و خارج کشور را جزو اهداف خود تعیین کرده و بر آن است تا اقدامات لازم جهت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در این دو حوزه را انجام دهد. در عرصه خارجی، واقعیت‌ها نشان می‌دهد که برخلاف تلاش های نظام سلطه برای جلوگیری از نفوذ و انتشار ماهیت و پیام‌های انقلاب اسلامی، تاثیرگذاری آن همچنان این انقلاب و اهداف آن سرمشق انقلابیون در نهضت بیداری اسلامی شده است و در جنگ نرم علیه ایران موفق عمل می‌کند. در شرایطی که انقلاب اسلامی ابتکار عمل را در عرصه جنگ نرم به دست گرفته است، رسانه‌های وفادار به انقلاب اسلامی بایستی دو وظیفه مهم و اساسی خود را به انجام رسانند: اول آنکه ماهیت، مولفه‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین و تشریح نمایند. در این اقدام باید به نظام سیاسی مبتنی بر مردم سالاری دینی بیش از پیش پرداخته شود. مردم سالاری دینی باید به عنوان یک الگوی ویژه برای نظام لیبرال دموکراسی غربی معرفی شود که علیرغم همه موانع که بر سر راه وی بوده، توانسته است تا چهار دهه در مقابل زورگویی سلطه طلبان مقاومت کند و با این حال به دستاوردهای مهمی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری نایل گردد. دوم آنکه، برای جلوگیری از خطر انحراف، اعوجاج، دگرگون وار نشان دادن اهداف، مقاصد و دستاوردهای انقلاب‌های مردمی در نهضت بیداری اسلامی توسط رسانه های نظام سلطه تلاش نماید. رسالت‌های خبرگزاری تسنیم در حوزه فعالیت خارج از کشور دو مورد فوق ذکر شده و در تلاش است تا در کنار سایر رسانه‌های انقلابی و وفادار، آرایش رسانه ای مستحکمی در برابر انحصار و سلطه امپریالیسم رسانه ای به وجود آورد و زبان گویای انقلاب اسلامی و انقلابیون مسلمان و آزادیخواه در تمام نقاط عالم باشد. در عرصه داخلی نیز، تسنیم وظیفه خود می‌داند تا همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی در عرصه وسیع فرهنگی کشور، حضور موثر ایفا نماید و سایر رسانه‌های انقلابی را به منظور همکاری در این مسیر تشویق و هدایت نماید. تسنیم آگاه است که امپریالیسم رسانه ای غرب همواره با انجام اقداماتی تلاش دارد تا علیه افکار عمومی کشور هجمه وارد نماید و در این راستا فعالیت‌هایی جهت مهندسی و جابجایی حقایق در اذهان ملت مسلمان ایران، صورت می‌پذیرد. بنابراین شرایط کنونی ایجاب می کند تا رسانه های متعهد که آگاه و وفادار به اهداف و رسالت‌های انقلاب اسلامی هستند به عنوان سنگرهای دفاعی و سپر مقاومت در مقابل این هجمه‌ها ایجاد شده و فعالیت کنند تا بتوانند از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع کنند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به هنگام و موثر، بصیرت افزایی را در جهت مصون سازی و عمق بخشی معنوی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی، سرلوحه کار و تلاش خود قرار دهند. خبرگزاری تسنیم تلاش می‌کند تا رسالت اطلاع رسانی خود را با تکیه بر توان نیروی انسانی مجرب و توانمند در عرصه رسانه‌ای کشور به شایستگی انجام دهد و به عنوان مرکزی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی شناخته شود. تسنیم که به گفته رئیس سپاه محمدعلی جعفری یکی از رسانه‌های مؤمن و انقلابی است که در مقابله با توطئه‌های ضداسلامی و ضد بشری ستمگران وظیفه بسیار سنگینی دارد، در سانحه پرواز شماره ۹۵۲۵ ژرمن‌وینگز یک تن از نیروهای خود  یعنی میلاد حجت‌الاسلامی در سمت خبرنگار را از دست داد. صاحب امتیاز خبرگزاری تسنیم «مؤسسه آتی‌سازان فرهنگ تسنیم» و مسئولیت مدیرعامل آن نیز برعهده سید مجید قلی‌زاده‌ قرار دارد. تسنیم موفق شده است تا چند پروانه حق تکثیر را با عنوان پروانه‌های کرییتیو کامنز (Creative Commons) دریافت کند و تمام محتواهای خود را با این پروانه در اختیار عموم مردم قرار دهد. این پروانه‌ها به تسنیم اجازه را می‌دهد تا اعلام کند چه حقوقی برای خودش محفوظ بماند، و چه حقوقی برای دریافت‌کننده اثر یا خالق‌های دیگر، باقی بماند. خبرگزاری تسنیم با شعار چشمه‌ی جوشان آگاهی بخشی از حضور پر رنگ در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز غافل نشده است و کانال خبرگزاری تسنیم را شکل داده است. تسنیم در سروش با نشانی، tasnimna@ در آی گپ با آیدی tasnimna@ در توییتر  به ادرس Tasnimnews_Fa@ در آپارات tasnim.video@ در تلگرام با ایدی Tasnimnews@ و در اینستاگرام به نشانی tasnimnews_fa@ به فعالیت می‌پردازد و از این پتانسیل شبکه‌های اجتماعی نیز برای آگاهی بخشی استفاده می‌نماید. شما می‌توانید مهمترین اخبار تسنیم را از طریق دسترسی مستقیم در تهران و دیگر شهرهای ایران در اختیار داشته باشید، علاوه بر آن، میتوان برای دسترسی آسانتر به قیمت ارز و طلا و لیگ ایران و جهان از لینک‌های مستقیم استفاده نمایید. برروی وبسایت این خبرگزاری به نشانی اینترنتی تسنیم دات کام میتوان راه‌های ارتباطی مختلف را مشاهده نمود. کاربران می‌توانند با استفاده از تلفن گویا، فکس، تلفن تماس واحد روابط عمومی، پست الکترونیک و همچنین آدرس دفتر این خبرگزاری جهت برقراری ارتباط اقدام نمایند. وبسایت خبرگزاری تسنیم با بازدید میانگین بیش از 200 هزار کاربر علاوه بر پوشش اخبار در حوزه‌های مختلف به درج رپورتاژ و تبلیغات سایر کسب‌وکارها نیز می‌پردازد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + 11 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • قیمت ارز‌های دیجیتال امروز چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۴
    • قیمت بیت کوین امروز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴
    • قیمت تتر امروز چارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴
    • پرسودترین و پرضررترین رمزارزهای امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۴
    • دولت و مجلس به داد معلمان و فرهنگیان رسیدند
    • بسته ۵ بخشی حمایتی دولت تصویب شد؛ مردم منتظر آثار فوری باشند
    • حقوق تیر ۱۴۰۴ در راه است؛ تکلیف معوقات فروردین چه شد؟
    • قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۸ تیر اعلام شد + جدول
    • چرا کارگران ایرانی هر سال فقیرتر می‌شوند؟
    • یارانه کالابرگ دهک‌های میانی امروز شارژ شد | مجموع دریافتی به ۶۵۰ هزار تومان رسید
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس