انتقاد عادل فردوسی پور به عملکرد تیم ملی در جام جهانی
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرورزشی، عادل فردوسیپور در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: «ابر باد و مه خورشید و فلک و پرچم و تیر دروازه و آفساید و همه اینها دست به دست هم دادند تا ایران از دور رقابتها کنار برود. اما آیا اصلا حضور ایران […]
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرورزشی، عادل فردوسیپور در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: «ابر باد و مه خورشید و فلک و پرچم و تیر دروازه و آفساید و همه اینها دست به دست هم دادند تا ایران از دور رقابتها کنار برود.
اما آیا اصلا حضور ایران در جام جهانی ۴۸ تیمی یک دستاورد به حساب میآید؟ قبلا هم گفتیم که نه. ما سابقه این را داریم که در جام جهانیهایی حاضر باشیم که آسیا نیم سهمیه داشته است.
آیا اینکه ایران نتوانست در بین ۳۲ برتر قرار بگیرد و صعود کند، ناکامی یا شکست محسوب میشود؟ بله شکست است.
اینکه ما هیچ چشم انداز روشنی برای فوتبال ایران ایجاد نکردیم و تیم جوانی نداریم در حالیکه شش ماه دیگر جام ملتهای آسیا آغاز میشود و بارها در این زمینه صحبت کردیم ولی خب گوش شنوایی نبود و تیم ایران به عنوان یکی از پیرترین تیمهای جام جهانی ۲۰۲۶ از دور مسابقات کنار رفت.
اینکه آیا ما جسارت لازم را برای صعود از گروه را داشت؟ به نظر من نه.
اینکه آیا ما میتوانستیم بهتر از این عمل کنیم؟ قطعا آره.
اینکه بارها و بارها وعده گرفتن ۴ امتیاز را داده و در بوق و کرنا کرده بودند که میتوانیم با ۴ امتیاز صعود کنیم، آیا این ناکامی حساب میآید؟ بله به حساب میآید.
ولی این طرف قضیه را هم ببینیم، آیا ما بدشانسی نیاوردیم؟ خیلی بدشانسی آوردیم. اتفاقات بازی اتریش و الجزایر طوری رقم خورد که ایران صعود نکند و تمام اتفاقاتی که نباید در این بازیها رقم میخورد، دانه دانه طوری رقم خورد که تیم ملی حذف شود. آیا از این حیث خوش شانسی آوردیم؟ نه.
ولی آیا سرنوشت ما نمیتوانست دست خودمان باشد؟ آیا نمیتوانستیم جسورانهتر بازی کنیم؟ آیا توقف بلژیک برابر ایران که مقابل خیلی از تیمهای کوچک متوقف شده بود باید به عنوان دستاورد حساب شود؟ نمیدانم.»


