گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • جاهای دیدنی ایران و جهان
    • مقاصد سفر
  • راهنمای سفر
  • هتل‌ها
  • غذا و رستوران
  • اقتصاد گردشگری
    • بانک و فارکس
      • ارزدیجیتال
    • صنعت و تجارت و خدمات
      • خودرو
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • اخبار گوناگون عمومی و سرگرمی
      • پزشکی، سلامت و زیبایی
      • سیاسی، اجتماعی و حقوقی
      • کشاورزی و دامپروری
      • فناوری
      • ورزشی
  • 724
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۲
آذر
  • گردشگری 724
  • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • جاهای دیدنی ایران و جهان
    • مقاصد سفر
  • راهنمای سفر
  • هتل‌ها
  • غذا و رستوران
  • اقتصاد گردشگری
    • بانک و فارکس
      • ارزدیجیتال
    • صنعت و تجارت و خدمات
      • خودرو
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • اخبار گوناگون عمومی و سرگرمی
      • پزشکی، سلامت و زیبایی
      • سیاسی، اجتماعی و حقوقی
      • کشاورزی و دامپروری
      • فناوری
      • ورزشی
  • 724
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
تبلیغ ایمپلنت فوری دروغ است/سلبریتی‌ها حق تبلیغ خدمات پزشکی را ندارند

تبلیغ ایمپلنت فوری دروغ است/سلبریتی‌ها حق تبلیغ خدمات پزشکی را ندارند

سیاسی، اجتماعی و حقوقی

بازپرس دادسرای جرایم پزشکی با بیان اینکه ادعای «ایمپلنت فوری و یک‌روزه» دروغ است گفت: استفاده از سلبریتی‌ها در تبلیغ خدمات پزشکی به این جهت غیرمجاز است که کیفیت را مخفی و شهرت را جایگزین می‌کند.

تسنیم
آذر 12, 1404
8 بازدیدها
0 Comments
اجتماعی

مهدی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره برخی تبلیغات عجیب پزشکی در فضای مجازی و حتی رسانه‌ها مثل تبلیغ ایمپلنت چندساعته گفت: ادعاهایی مثل ایمپلنت دیجیتال ایمپلنت یک روزه و امثالهم باید بگویم که صد درصد تمام این موارد، تبلیغات غیرقانونی و غیرمجاز هستند.

وی ادامه داد: این تبلیغات فقط فریبنده و برای جذب بیمار به کلینیک‌های دندانپزشکی است.  متاسفانه اگر رسانه‌های جمعی (چه صداوسیما و چه سایر رسانه‌ها) اینها را پخش بکنند اینها تبلیغات غیرمجاز است، باید کمیسیون تبلیغات سازمان نظام پزشکی برای تبلیغات اینچنین مجوز بدهد. بعید هم می‌دانم که به این تبلیغات مجوز داده باشد چون چیزی به اسم ایمپلنت یک‌روزه اساساً وجود ندارد.

استفاده از شهرت سلبریتی برای مخفی‌کردن کیفیت واقعی خدمات کلینیک

بازپرس دادسرای جرایم پزشکی تهران گفت: استفاده از سلبریتی‌ها مثل بازیگران و خواننده‌ها در تبلیغ خدمات پزشکی یک استفاده ابزاری و فریبنده است؛ این نوع تبلیغات، تبلیغات غیرمجاز است؛ چون تبلیغات پزشکی با تبلیغ سایر کالاها متفاوت است. شما ممکن است وقتی که بخواهید یک کالایی مثل تلویزیون و یخچال را تبلیغ بکنید، از یک سلبریتی مثل یک بازیگر استفاده بکنید بخاطر اینکه از شهرت آن استفاده کرده و آن کالا را به عنوان یک کالای مورد شهرت و محبوبیت ارائه بدهید اما خدمات پزشکی ماهیتاً اینطور نیست.

 

.

 

وی با بیان اینکه در خدمات پزشکی باید کیفیت خدمت یا کالا مورد تبلیغ قرار گیرد و به مردم معرفی شود گفت: استفاده از سلبریتی‌ها در تبلیغ خدمات پزشکی به این جهت غیرمجاز است که کیفیت را مخفی و شهرت را جایگزین می‌کند.

صانعی ادامه داد: غیر از بحث دندانپزشکی، متأسفانه امروز کلینیک‌های زیبایی را هم داریم که از بازیگران و سایر سلبریتی‌ها برای جذب بیمار استفاده می‌کنند. در مورد کلینیک‌های زیبایی فوق‌العاده پرونده شکایت زیاد است که در تعدادی از آنها هم شکایت‌ها مربوط به مواردی است که جراحی‌ها منجر به فوت  هم زیاد است. کلینیک زیبایی که در حال ارائه خدمات پزشکی است اگر کار خوبی انجام می‌دهد، با همان کیفیت کار می‌تواند مراجعه‌کننده جدید و متعد و مکرر جذب کند نه اینکه از طریق آوردن بازیگر و خواننده و ورزشکار اقدام به تبلیغات کند.

“پول”، دلیل تداوم پخش تبلیغات غیرمجاز!

بازپرس دادسرای جرایم پزشکی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود نامه‌های مکرر به رسانه ملی درباره این کلینیک، همچنان شاهد پخش آن هستیم، گفت:‌ درباره آن کلینیکی که در حال حاضر برخی از رسانه‌های جمعی در حال تبلیغ آن هستند،‌ هم ما نامه زدیم و هم سازمان نظام پزشکی چند بار اعلام کرده است اما اگر همچنان تبلیغات ادامه دارد فکر می‌کنم به این دلیل باشد که چون هزینه تبلیغات را از پیش دریافت کرده‌اند، مجبور هستند این تبلیغات را پخش کنند وگرنه این تبلیغاتی که در حال پخش است، مجوز تبلیغات ندارد و باید از کمیسیون تبلیغات سازمان نظام پزشکی مجوز تبلیغات را بگیرند.

هشدار درباره کوروش کمپانی‌های حوزه پزشکی

صانعی ادامه داد: ما پیش از این و در مواردی شبیه اتفاق فعلی، بحث پرونده «کوروش کمپانی» را داشتیم؛ اگر خاطرتان باشد یکی از دلایلی که «کوروش کمپانی» توانست پول مردم را بالا بکشد، همین تبلیغاتی بود که توسط سلبریتی‌ها انجام داد و اگر تبلیغ سلبریتی‌ها نبود، مردم در این سطح به «کوروش کمپانی» اعتماد نمی‌کردند. در بحث پزشکی هم همین اتفاق در حال وقوع است. کلینیک‌های زیبایی که در حال استفاده از سلبریتی‌ها هستند و مردم را فریب می‌دهند، این‌ها به نظر من «کوروش کمپانی‌»های حوزه پزشکی هستند. 

وی ادامه داد: قطعاً سلبریتی‌ها باید بدانند هرجایی نباید برای تبلیغ اقدام کنند فقط به خاطر اینکه یک پولی را بگیرند. خیلی از این جاهایی که بازیگران و خواننده‌ها و ورزشکاران تبلیغ می‌کنند اساساً کلینیک‌های غیرمجاز هستند که جراحی‌های غیرمجاز در آنها انجام می‌شود. این کلینیک‌ها اصلاً پروانه بهره‌برداری ندارند و هیچ پزشکی آنجا جراحی انجام نمی‌دهد اما بازیگر به آنجا می‌رود و آن کلینیک را هم تبلیغ می‌کند.

بازپرس دادسرای جرایم پزشکی درباره اینکه آیا سلبریتی‌ها به دلیل انجام این تبلیغات مورد پیگرد و بازخواست هم قرار می‌گیرند، گفت: قانون ممنوعیت تبلیغات خدمات سلامت‌محور درباره ممنوعیت و غیرمجاز بودن تبلیغات نگفته که صرفاً محدود به پزشک است بلکه اگر بازیگر، خواننده و ورزشکاری اقدام به تبلیغ غیرمجاز کند، او هم مشمول همین قانون خواهد بود و مورد تعقیب قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

 

نوشته های مرتبط:

  • ضعف نظارت نظام پزشکی در برخورد با پزشک‌بلاگرها/پزشک فرهیخته به تبلیغات سخیف تن نمی‌دهد
    ضعف نظارت نظام پزشکی در برخورد با پزشک‌بلاگرها/پزشک…
  • ضعف نظارت نظام پزشکی در برخورد با پزشک‌بلاگرها/ پزشک فرهیخته به تبلیغات سخیف تن نمی‌دهد
    ضعف نظارت نظام پزشکی در برخورد با پزشک‌بلاگرها/ پزشک…
  • ذهنیت وقوع بیشتر قصورهای پزشکی در مراکز دولتی اشتباه است/پزشکان لایق حبس، انگشت‌شمارند
    ذهنیت وقوع بیشتر قصورهای پزشکی در مراکز دولتی اشتباه…
  • تعرفه‌های ۱۴۰۴ خدمات دندان پزشکی اعلام شد | کامپوزیت هر فک چند ؟_680b93d6147bf.webp
    تعرفه‌های ۱۴۰۴ خدمات دندان پزشکی اعلام شد | کامپوزیت…

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 9 =

اخبار گردشگری

  • ظرفیت‌های حیرت‌آور حوضه آبریز خزر؛ در پرسش و پاسخ با امانپور
  • «نجات آب» ــ 43 | قانون‌گذاری برای توقف کشت‌های غیراقتصادی در بحران آبی
  • اصلاح قانون تعزیرات و قاچاق کالا و ارز منتظر بررسی در صحن مجلس
  • تبلیغ ایمپلنت فوری دروغ است/سلبریتی‌ها حق تبلیغ خدمات پزشکی را ندارند
  • مقایسه بهای بسته‌های اینترنت همراه، قبل و بعد از افزایش قیمت
  • ارزش بازارهای سهام به مرز 12 هزار همت نزدیک شد
  • خالص ارزش دارایی صندوق‌های طلا از 400 همت عبور کرد
  • آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی امروز سه‌شنبه 11 آذر 1404/ این خودروی داخلی امروز ۶۰ میلیون گران‌تر شد
  • تامین مالی توسعه زیرساختی کشور و مقابله با تورم با فروش سهام شرکت ملی نفت به مردم
  • افزایش بی سابقه قیمت تخم مرغ در سایه نبود نظارت
  • گردشگری روستایی مهدیشهر در حال رونق؛ ۵ روستای هدف گردشگری معرفی شد
  • سخت‌ترین مدل یارانه در بخش کشاورزی اجرا می‌شود
  • بحران ناترازی در صنعت ارتباطات؛ زنگ خطری برای آینده اقتصاد دیجیتال ایران
  • ابلاغ شیوه نامه نگهداری از حیوانات خانگی؛ به زودی
  • عدم دسترسی به کالاهای اساسی اصول متعدد قانون اساسی را زیر سوال می‌برد
  • درباره گردشگری 724
  • حریم شخصی کاربران
  • بازنشر محتوا
  • ارتباط با تیم گردشگری 724
  • خرید رپورتاژآگهی
  • عصر گردشگری
  • قیمت تور مالدیو

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

  • گردشگری 724
  • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • جاهای دیدنی ایران و جهان
    • مقاصد سفر
  • راهنمای سفر
  • هتل‌ها
  • غذا و رستوران
  • اقتصاد گردشگری
    • بانک و فارکس
      • ارزدیجیتال
    • صنعت و تجارت و خدمات
      • خودرو
    • کارآفرینی و بازاریابی
    • اخبار گوناگون عمومی و سرگرمی
      • پزشکی، سلامت و زیبایی
      • سیاسی، اجتماعی و حقوقی
      • کشاورزی و دامپروری
      • فناوری
      • ورزشی
  • 724
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس