گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
۱
شهریور
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
جوانمرگ شدن خودروهای چینی/ خرید خودروی چینی به صرفه است؟

جوانمرگ شدن خودروهای چینی/ خرید خودروی چینی به صرفه است؟

آیا باور جوانمرگ شدن ماشین چینی حقیقت دارد؛ در این گزارش، با آمار و بررسی‌های تخصصی، به دلایل افت کیفیت نسل اول و جهش چشمگیر نسل جدید خودروهای چینی می‌پردازیم

شهریور 1, 1404 5 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، پشت سر ماشین چینی شایعات زیادی وجود دارد. از زمان ورود اولین سری می‌گویند کیفیت و دوامشان پایین است و استهلاکشان زیاد. به همین خاطر باوری نسبتا عمومی درباره «جوانمرگ شدن» خودرو‌های چینی شکل گرفت.

این تصور که ماشین چینی در مقایسه با رقبا، عمر مفید کمتری دارند، به سرعت فرسوده می‌شوند و از ریخت و قیافه می‌افتند، هنوز هم رایج است، اما آیا می‌توان آن را مبتنی بر واقعیت و آمار دانست یا صرفاً یک شایعه رایج در میان مردم است؟ آیا این وصله ناجور به نسل جدید این خودرو‌ها هم می‌چسبد؟ بیایید با هم موضوع را به شکل بیطرفانه و با کمک گرفتن از آمار‌ها و گزارش‌های معتبر جهانی بررسی کنیم.

ریشه شایعه؛ نگاهی به نسل اول ماشین چینی

برای درک بهتر مسئله باید به دهه ۱۳۸۰ و اوایل دهه ۱۳۹۰ و زمانی که برند‌هایی مانند چری (با نام‌ام‌وی‌ام)، لیفان و جک برای اولین بار به صورت گسترده وارد بازار ایران شدند، برگردیم. این اتفاق، قواعد بازار را تغییر داد و باعث شد خودرو‌هایی با ظاهر مدرن، آپشن‌های رفاهی متعدد و قیمتی به مراتب ارزان نسبت به رقبای کره‌ای و ژاپنی در دسترس قرار بگیرند هرچند جذابیت اولیه، به تدریج جای خود را به نگرانی‌هایی عمیق داد.

ماشین چینی نسل اول؛ از مهندسی معکوس تا کیفیت پایین

نسل اول ماشین چینی که به ایران راه پیدا کرد، محصول استراتژی «پایین نگه‌داشتن قیمت به هر روشی» بودند. در آن دوران، خودروسازان چینی عمدتاً بر مهندسی معکوس پلتفرم‌های قدیمی‌تر خودروسازان جهانی تکیه داشتند. این کپی‌برداری همیشه با درک عمیق از اصول مهندسی و علم مواد همراه نبود.

بزرگترین نقطه ضعف، کیفیت پایین متریال به کار رفته در کابین بود. پلاستیک خشک و ارزان‌قیمت پس از چند سال قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید ایران، رنگ خود را از دست می‌داد، ترک می‌خورد و صدای ناهنجاری تولید می‌کرد. پوشش رنگ معمولا مقاومت لازم را در برابر عوامل محیطی نداشت و دچار آفتاب‌سوختگی یا پریدگی زودهنگام می‌شد.

مشکلات اعصاب‌خردکن مربوط به قوای محرکه و سیستم تعلیق نیز رواج داشت. نبود هماهنگی کامل بین موتور و گیربکس، مشکلات برقی و دوام پایین قطعات جلوبندی، مالکان را با هزینه‌های تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌نشده مواجه می‌کرد. این تجربیات دست به دست هم دادند تا تصویری از یک کالای بی‌دوام و پرخرج در ذهن مصرف‌کننده ایرانی حک شود.

آمار و گزارش‌های رسمی درباره کیفیت ماشین چینی چه می‌گویند؟

آمار‌های رسمی و دقیق از سازمان‌های داخلی در مورد استهلاک خودرو‌ها در ایران نداریم، اما می‌توان از گزارش‌های معتبر جهانی که کیفیت ماشین چینی را در بازار‌های مختلف بررسی می‌کنند، کمک بگیریم.

یکی از معتبرترین منابع در این زمینه، مؤسسه J.D. Power است. بر اساس گزارش این موسسه، متوسط تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو در چین، عدد ۱۸۰ بوده که نشان‌دهنده پایداری در سطح کیفی خودرو‌ها در مقایسه با سال قبل است.

برند‌های شناخته شده‌ای مانند FAW Toyota با شاخص ۱۴۲ و چانگان فورد با شاخص ۱۵۷ عملکرد بهتری داشته‌اند، اما یک نکته مهم در گزارش وجود دارد؛ مالکان خودرو‌های چینی با کارکرد کم و متوسط (زیر ۲۰ هزار کیلومتر و بین ۴۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر) نسبت به کسی که ازمشتری برند‌های بین‌المللی بوده، مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند. این یافته به طور غیرمستقیم فرضیه «جوانمرگ شدن» را تأیید می‌کند.

بررسی افت قیمت و استهلاک ماشین چینی در بازار دست دوم

آیا می‌توان جوانمرگ شدن را به صورت عملی هم اثبات کرد؟ معتبرترین و در دسترس‌ترین شاخص برای سنجش استهلاک یک خودرو، «افت قیمت» آن در بازار دست دوم است. بازار به صورت یک مکانیزم هوشمند، تمامی فاکتور‌ها از جمله کیفیت، دوام، هزینه نگهداری، دسترسی به قطعات و خوشنامی برند را در قیمت‌گذاری خودروی کارکرده لحاظ می‌کند.

بررسی پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد قیمت ماشین چینی، به خصوص مدل‌های قدیمی‌تر، با افت به مراتب شدیدتری نسبت به رقبای کره‌ای، ژاپنی و حتی برخی تولیدات داخلی مواجه است.

شاید با یک سیگنال اقتصادی واضح رو‌به‌رو هستیم که نشان می‌دهد ریسک خرید و هزینه نگهداری ماشین چینی در سنین بالاتر، بیشتر است.

چرا ماشین چینی در ایران زودتر فرسوده می‌شود؟

اگرچه نسل جدید ماشین چینی با پیشرفت‌های چشمگیری در کیفیت و فناوری عرضه شده‌اند، اما برخی عوامل خاص در ایران هنوز می‌تواند باعث تشدید استهلاک و فرسودگی آنها شود.

بنزین با اکتان پایین و ناخالصی‌های موجود در آن، تأثیر مخربی بر موتور خودروها، به ویژه موتور‌های توربوشارژ (که در بسیاری از مدل‌های چینی رایج است) می‌گذارد. این امر منجر به افزایش استهلاک قطعات داخلی موتور و کاهش عمر مفید آن می‌شود.

شبکه خدمات پس از فروش نامناسب هم عامل منفی دیگر است. در گذشته، دسترسی به قطعات یدکی اصلی و تعمیرکار متخصص برای ماشین چینی یک چالش بزرگ بود. این امر باعث می‌شد تا خودرو‌ها به موقع سرویس نشوند یا با قطعات غیراصل تعمیر شوند که در نهایت منجر به فرسودگی زودرس می‌شد. اگرچه شبکه خدمات بهتر شده، اما نوسانات ارزی و محدودیت واردات همچنان تأمین قطعات را با چالش مواجه می‌کند.

شرایط سخت جاده‌ای، آب و هوای گرم و خشک و شیوه‌های رانندگی نیز می‌تواند به فرسودگی سریع‌تر قطعات جلوبندی، سیستم تعلیق و سیستم خنک‌کاری خودرو منجر شود.

شایعه‌ای هم وجود دارد که می‌گوید ممکن است کیفیت قطعات و مواد اولیه به کار رفته در ماشین چینی مخصوص بازار ایران چه مونتاژ شوند و چه وارداتی باشند، با نمونه‌های عرضه شده در بازار‌های دیگر فرق می‌کند.

انقلاب کیفیت؛ آیا نسل جدید ماشین چینی قابل اعتماد است؟

قضاوت در مورد کل صنعت خودروسازی چین بر اساس محصولات یک دهه پیش، قطعا قضاوتی ناعادلانه و غیردقیق خواهد بود. این صنعت در سال‌های اخیر یک جهش کیفی را تجربه کرده که نباید نادیده گرفته شود.

گزارش‌های معتبر جهانی تایید می‌کنند برند‌های پیشرو چینی مانند جیلی، چری، بی‌وای‌دی و GAC، پس از اینکه میلیارد‌ها دلار در مراکز تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دیگر به مهندسی معکوس صرف اکتفا نمی‌کنند و با استخدام طراحان و مهندسان برجسته دنیا، به دانش فنی روز دنیا دست پیدا کرده‌اند.

کیفیت مواد و مونتاژ بالا رفته و استفاده گسترده از پلاستیک‌های نرم، تریم‌های چوبی و فلزی باکیفیت نشان می‌دهد تمرکز از استراتژی «پایین نگه‌داشتن قیمت به هر روشی» برداشته شده و به سمت «ارائه کیفیت رقابتی» رفته است.

استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند موتور‌های بهینه، سیستم‌های ایمنی هوشمند (ADAS) و امکانات رفاهی مدرن، این خودرو‌ها را به رقیبی جدی برای برند‌های اروپایی و کره‌ای تبدیل می‌کند. با بررسی ستاره‌های ایمنی بالا در آزمون موسسات معتبر جهانی مانند Euro NCAP اثبات این ادعا امکان‌پذیر است.

نتیجه‌گیری نهایی؛ آیا جوانمرگی ماشین چینی فقط یک افسانه است؟

باور به «جوانمرگ شدن ماشین چینی» افسانه نیست، بلکه باید آن را یک حقیقت تاریخی مبتنی بر تجربه واقعی مصرف‌کنندگان از نسل اول این خودرو‌ها دانست، اما نسل جدید ماشین چینی که امروز در بازار عرضه می‌شوند، دستخوش تحولی بنیادین شده است.

اگرچه هزینه‌های سنگین تعمیرات احتمالی، پیچیدگی‌های فنی و نبود اطمینان از تأمین قطعات در بلندمدت صاحب یک خودرو چینی جدید را آزار می‌دهد، اما عبارت «ماشین چینی جوانمرگ می‌شود» به عنوان یک حکم کلی برای محصولات امروزی، دیگر دقیق نیست.

من رو دنبال کنید نویسنده:

اقتصاد آنلاین

اقتصاد آنلاین پرمخاطب ترین رسانه اقتصادی در ایران اقتصاد آنلاین دارای مجوز به شماره ۷۴۳۳۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این پایگاه خبری از سال ۸۹ آغاز بکار کرده و هم اکنون پرمخاطب ترین پایگاه خبری در حوزه اقتصاد محسوب می شود. این پایگاه خبری زیر نظر مستقیم هیات عالی نظارت بر مطبوعات قرار دارد. پایگاه خبری اقتصاد آنلاین صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مریم کاظمی شورای سیاستگذاری: علی مروی / صادق الحسینی / سعید عباسیان / هاشم آردم سردبیر: سعید عباسیان مدیر بازرگانی: محمدمهدی حسینی دبیر تحریریه: عاطفه حسینی اقتصادآنلاین در شبکه‌های مجازی: صفحه رسمی اقتصادآنلاین در توییتر: https://twitter.com/eghtesad_online صفحه رسمی اقتصادآنلاین در اینستاگرام: https://www.instagram.com/eghtesadonline_ آدرس دفتر: یوسف آباد. میدان سلماس. خیابان فتحی شقاقی غربی. پلاک ۱۱۶. واحد ۱ تلفن دفتر مرکزی: ۱۳ و ۸۸۲۲۵۶۱۲ - ۸۶۰۹۳۶۲۸ - ۸۶۰۹۳۷۸۶   فکس: ۸۸۰۲۳۶۹۳ آیین نامه اخلاق حرفه‌ای اقتصاد آنلاین ۱- روزنامه‌نگار ما به واقعیت‌های عینی توجه می‌کند و اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می‌گذارد. روزنامه نگار ما به هیچ وجه جناحی عمل نمی کند و تنها خط قرمز او قانون و خطوط مشخص شده توسط مقام معظم رهبری است. ۲- روزنامه‌نگاری یک خدمت اجتماعی است، نه یک فعالیت بازرگانی و روزنامه‌نگار همواره براساس وجدان اخلاق عمل می‌کند. در این راستا بخش خبر و بخش بازرگانی در اقتصاد آنلاین کاملا مجزا هستند. ۳- روزنامه‌نگاران اقتصاد آنلاین اگر اخباری را از منبعی دیگر منتشر کنند، حتما منبع را ذکر می کنند. ۴- سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در اقتصاد آنلاین مطرود است. ۵- روزنامه‌نگار ما از پذیرش هرگونه پاداش مادی برای پیش‌برد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی، خودداری می‌کند. ۶- اقتصاد آنلاین و روزنامه نگارانش از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کند. ۷- روزنامه‌نگار ما با احترام به استقلال و حاکمیت ملی، نظم و امنیت عمومی و مصالح همگانی از اصول شرافت حرفه‌ای خویشتن تبعیت می‌کند. ۸- روزنامه‌نگار ما به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی، اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می‌گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت آمیز در این زمینه‌ها و همچنین تشویق و تحریک به جنگ تجاوزکارانه نسبت به کشورهای دیگر خودداری می‌کند. ۹- روزنامه‌نگار ما برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انسانی از جمله عدالت‌طلبی، آزادیخواهی، صلح و امنیت بشر، استقلال و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، احترام خاص قائل است. ۱۰- کوشش در راه همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها، مقابله با گسترش وسایل و ادوات کشتار جمعی، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت‌های مهم روزنامه‌نگاری است. ۱۱- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه‌نگاران ما محسوب می‌شود. ۱۲- روزنامه‌نگار ما موظف است ضمن دفاع از آزادی خبر و تفسیر و انتقاد، اسرار حرفه‌ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که به صورت محرمانه به‌دست می‌آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می‌شود، خودداری کند. درباره اقتصاد آنلاین بیشتر بدانید: اقتصاد آنلاین با رنک ۳۰ الکسا در ایران، به عنوان پر بازدیدترین وب‌سایت خبری-تحلیلی اقتصادی در ایران شناخته می‌شود. مخاطبان اقتصاد آنلاین صاحبان کسب و کار، مدیران، روسای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی هستند که می‌خواهند یک روز زودتر از اخبار مطلع شوند و در نتیجه به روزنامه‌ها اکتفا نمی‌کنند. اقتصاد آنلاین، به عنوان اولین سایت جامع خبری-تحلیلی اقتصاد ایران از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. هدف ما از راه اندازی "اقتصاد آنلاین" پاسخگویی به نیاز برآورده نشده مخاطبان در جهت دسترسی به منبع مطمئن اخبار و تحلیل های لحظه به لحظه اقتصادی ایران و جهان است. هم اکنون فعالان اقتصادی در ایران با چالش‌های فراوانی دست به گریبان هستند. یکی از این چالش‌ها نبود سیستم اطلاع رسانی مستقل و مطمئنی است که اخبار و تحلیل های اقتصادی را در هفت روز هفته و در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز در اختیار آنان قرار دهد. همانطور که می‌دانیم، نبود چنین رسانه‌ای موجبات عدم تحرک بازار اطلاعات را فراهم آورده که از عوامل ناکارایی در سیستم اقتصادی است. امید است با وجود این سایت و امکانات جانبی آن که به طور مستمر به مخاطبان عرضه و معرفی خواهند شد، بتوانیم سهمی در پویایی هرچه بیشتر سیستم اقتصادی در ایران داشته باشیم. البته در این مسیر توجه به سیاست های دولتی و در امان ماندن از گرداب سیاست گذاری‌های متزلزل و خلق‌الساعه برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ضروری است که ما سعی می کنیم با نقد و بررسی این سیاست گذاری‌ها و روشن کردن راه پیش رو در این مسیر در کنار شما باشیم. در همین راستا، اقتصاد آنلاین تلاش در جهت بهبود فضای سیاستگذاری عمومی و نقد و بررسی این حوزه را از وظایف اصلی خود به شمار می‌آورد. خبرگزاری اقتصاد نیوز یک گروه رسانه‌ای است که به پوشش اخبار دنیای اقتصاد در دسته‌ها و حوزه‌های مختلف می‌پردازد. اقتصاد نیوز، سایت مرجع اقتصاد ایران، آخرین اخبار اقتصادی را همراه با پوشش لحظه‌ای قیمت‌ها در بازارهای طلا، سکه، ارز و رمز ارز، مسکن، خودرو و لوازم خانگی منعکس می‌کند. وبسایت خبرگزاری اقتصاد نیوز که با هدف جبران چالش‌ها و نواقصات خبری در حوزه اقتصاد و سایر اخبار ایران و دنیا وارد عرضه ظهور شده است، یکی از پربازدید ترین وبسایت‌های خبری در حوزه دنیای اقتصاد به شمار می‌رود و توانسته است رنک 18 الکسا در ایران را کسب نماید. روزانه بیش از یک میلیون کاربر از این مجموعه بازدید می‌کنند و اخبار پوشش داده شده توسط این خبرگزاری را دنبال می‌کنند. اقتصاد نیوز تمامی اخبار لحظه به لحظه‌ای به همراه مقالات تحلیلی در حوزه بورس، اخبار مسکن و شهری، اخبار خودرو، اخبار سیاسی، اخبار بانک و بیمه، اخبار اقتصادی، اخبار تولید و تجارت، اخبار استارتاپ‌ها و اخبار طلا و ارز شامل: اطلاعات لحظهای و بروز قیمت دلار، قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت یورو، قیمت بیت کوین، قیمت درهم امارات، قیمت لیر ترکیه، قیمت یوان چین، قیمت دینار عراق، نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو را پوشش می‌دهد. در اقتصاد نیوز می‌توانید بخش‌های متنوع دیگری همچون، الفبای اقتصاد، هواشناسی اقتصاد، ماشین زمان، ویژه نامه، وب‌گردی را نیز مشاهده نمایید. در بخش اخبار سایر رسانه‌ها، داغ‌ترین و بروزترین اخبار سایر حوزه‌های دارای اهمیت و پرجستجو مانند مسائل حوزه بهداشت، اخبار روز و... قابل نمایش است. علاوه بر آن، پربازدیدترین اخبار مرتبط با هر دسته‌بندی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. دنیای اقتصاد تابان به عنوان صاحب امتیاز خبرگزاری اقتصاد نیوز به ثبت رسیده است. دنیای اقتصاد تابان که با نام گروه رسانه ای دنیای اقتصاد نیز از آن یاد می‌شود یک شرکت و مؤسسه رسانه‌ای در ایران است. علاوه بر سایت خبری اقتصاد نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد، هفته ‌نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب‌سایت واحد توسعه دانش، وب‌سایت همایش‌های دنیای اقتصاد، روزنامه انگلیسی ‌زبان فایننشال تریبون نیز به عنوان زیرمجموعه‌های این گروه رسانه‌ای مشغول فعالیت هستند. گروه دنیای اقتصاد همچنین دارای مرکز پژوهش‌ها، انتشارات و مرکز همایش‌ها نیز می‌باشد. اولین زیرمجموعه این هلدینگ، دنیای اقتصاد، از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. روزنامه فایننشال تریبیون، نیز به عنوان تنها روزنامه اقتصادی ایران منتشر شده به زبان انگلیسی شناخته می‌شود. مدیر مسئول خبرگزاری اقتصاد نیوز آقای علیرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت دنیای اقتصاد تابان است. آقای بختیاری در توضیح و تشریح مجموعه فعالیت‌های دنیای اقتصاد بیان می‌دارند که: پس از به ثبات رسیدن مجموعه روزنامه «دنیای اقتصاد» برای پوشش و جبران نقاط ضعف کشف شده در روزنامه از جهات مختلف و تحقق بخشیدن به برنامه‌های توسعه فعالیت خود، تصمیم گرفته شد تا هفته نامه تجارت فردا در تیرماه سال 1391 راه‌اندازی شود. این تصمیم بدلیل عدم برخورداری از  پتانسیل ارائه مقالات، گزارش‌ها و محتوای تحلیلی که از عمق بیشتری برخوردار هستند، در روزنامه دنیای اقتصاد اخذ شده است. وی اظهار می‌کند که یک فعال اقتصادی به هر ترتیب در فرآیند کاری خود در طول روز به اطلاعاتی نیاز پیدا خواهد کرد که نه در قالب روزنامه و نه در قالب هفته‌نامه نمی‌گنجد. پکیجی تشکیل شده از اخبار، گزارش و تحلیل در قالب بسته‌ای قابل استفاده هم در لپ‌تاب‌ها و کامپیوترهای شخصی و هم موبایل‌های هوشمند می‌تواند کارایی گردش باز اطلاعات را برای فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌ها افزایش دهد. به گفته مدیر عامل این شرکت، در گام‌های بعدی برای مرتفع سازی چالش‌های رسانه در ایران از منظر اقتصادی بدنبال ایجاد یک منبع به زبان اصلی برای سرمایه‌گذاران خارجی برآمدیم تا بتواند از آن منبع کسب اطلاعات کند. بدین ترتیب، یکی از اجزای هلدینگ یعنی روزنامه انگلیسی «financial tribion» را به فعالان اقتصادی و بنگاه‌ها عرضه شد. فعالیت‌های توسعه بخشی دنیای اقتصاد تابان ادامه دارد و در این راستا نیز مرکز پژوهش‌ها، انتشارات، مرکز همایش‌ها در کنار روزنامه و هفته‌نامه و حالا پایگاه خبری «اقتصادنیوز» از جمله اقدامات توسعه بخشی به ارکان‌های مختلف این مجموعه می‌باشد. در این مجموعه مسئولیت سردبیری وب‌سایت‌های خبری دنیای اقتصاد و اقتصادنیوز برعهده آقای مهدی نوروزیان گذاشته شده است. آقای محمدصادق نخجوانی مسئولیت مدیریت وب‌سایت‌ها و فضای مجازی را برعهده دارد. معاونت وبسایت‌های خبری دنیای اقتصاد را فاطمه استیری انجام می‌دهد. توسعه بازار را زینب سادات میرهادی مدیریت می‌کند. به منظور انجام وظایف دبیر سایت اقتصاد نیوز از توان حمید متقی بهره گرفته می‌شود و امیر اشراقی نیز در سمت مدیریت روابط عمومی این خبرگزاری مشغول فعالیت می‌باشد. برای برقراری تماس با هر بخش و مسئول مربوطه در اقتصاد نیوز راه‌های ارتباطی مختلفی در اختیار کاربران گذاشته شده است. کاربران می‌توانند از طریق تلفن تماس و نمابرهای درج شده در وبسایت این خبرگزاری با بخش مدنظر ارتباط برقرار کنند. از دیگر خدماتی که در اقتصاد نیوز ارائه می‌شود، انجام تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی برای سایر سایت‌هایی است که تمایل دارند تا از پتانسیل‌های این خبرگزاری پربازدید برای بهبود وضعیت سایت خود بهره ببرند. در صفحه تماس با شما می‌توانید، راه‌های تماس برای هماهنگی و پذیرش آگهی را در بخش‌های مختلف گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را مشاهده نمایید. لازم به یادآوری است که موضوعات اقتصادنیوز بورس، اقتصاد نیوز ارز دیجیتال، اقتصاد نیوز قیمت ارز، اقتصاد نیوز خودرو از پربازدیدترین های روزانه هستند. کاربران می‌توانند آگهی، تبلیغات و رپورتاژ خود را برای درج در روزنامه و وبسایت اقتصاد نیوز، دنیای اقتصاد، روزنامه فایننشال تریبیون، هفته نامه تجارت فردا، شبکه اینترنتی اکوایران، وب سایت دنیای بورس و کلیه کانال‌های تلگرام از طریق تلفن، فکس، ایمیل و حساب تلگرام اعلام شده در اختیار مدیریت قرار دهند. علاقمندان به شبکه‎‌های اجتماعی نیز می‌توانند کانال خبری اقتصاد نیوز را در شبکه‌ها و بسترهای مختلف مانند: فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام دنبال کنند و با دانلود اقتصاد نیوز از اخبار اقتصادی ایران و جهان باخبر شوند. اقتصاد نیوز در تلگرام با آدرس eghtesadnews_com@ در اینستاگرام با آیدی eghtesadnews_com@ در توییتر با آدرس eghtesadnews@ و در فیس‌بوک با نشانی eghtesadnews فعالیت می‌کند. روزانه می‌توانید مهم‌ترین و بروزترین اخبار حوزه اقتصاد و پربحث‌ترین اخبار ایران و دنیا را در شبکه‌های اجتماعی اقتصاد نیوز دریافت کنید. علاوه بر آن، افرادی که تمایل به مراجعه حضوری دارند می‌توانند به آدرس تهران، خیابان مطهری، بین میرزای شیرازی و سنایی، پلاک ۳۷۰ مراجعه نمایند. همچنین متقاضیانی که مایل به همکاری با رسانه‌ اقتصاد نیوز می‌باشند می‌توانند رزومه خود را از طریق ایمیل سازمانی jobs@den.ir تکمیل و ارسال نمایند. پس از بررسی رزومه‌ها، از افرادی که دارای شرایط مورد نیاز باشند، برای مصاحبه دعوت  بعمل می‌آید. باید توجه داشته باشید که تقاضای همکاری صرفا با ارسال رزومه از طریق ایمیل سازمانی گروه  انجام می‌گردد. پس از بررسی رزومه‌ها، از متقاضیانی که دارای شرایط احراز شغل مورد نیاز باشند از سوی مدیریت منابع انسانی وپشتیبانی برای انجام مصاحبه بصورت تماس تلفنی دعوت می‌شود. به یاد داشته باشید که اقتصاد نیوز با متقاضیان از طریق پیامک یا ایمیل تماس نمی‌گیرد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − یک =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • ستاره خارجی پرسپولیس محروم شد
    • زمان و مکان قرعه‌کشی مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد
    • گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال زنان / رقم قرارداد رکورد زد
    • جوانمرگ شدن خودروهای چینی/ خرید خودروی چینی به صرفه است؟
    • وزیر میراث فرهنگی: «قاسم‌آباد» نماد اصالت و خلاقیت ایرانی است
    • قیمت بیت ‌کوین در روزهای آینده / احتمال ریزش ۳۰ درصدی بالا رفت
    • اطلاعیه مهم ویژه فرزندان بازنشستگان
    • استقلال رکورد تاریخی زد
    • شایعه بزرگ تأیید شد: دولت ترامپ به کمک تراشه‌ساز بحران‌زده می‌شتابد
    • این ۳ آلت کوین بیشترین پتانسیل جذب سرمایه را دارند!
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!
    • ابزار ادرار سرپایی بانوان

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس
      • آموزش پایه نهم