گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
۲۹
مرداد
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
تمرکز بر برندسازی و انضباط‌بخشی گردشگری سلامت کشور

تمرکز بر برندسازی و انضباط‌بخشی گردشگری سلامت کشور

انوشیروان محسنی بندپی موضوعات طراحی و معرفی برند گردشگری سلامت کشور و انضباط بخشی در قالب ایجاد سامانه جامع گردشگری سلامت را دو اقدام مهم در دست اجرای شورای راهبری گردشگری سلامت عنوان کرد.

مرداد 29, 1404 4 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوعات طراحی و معرفی برند گردشگری سلامت کشور و انضباط بخشی در قالب ایجاد سامانه جامع گردشگری سلامت را دو اقدام مهم در دست اجرای شورای راهبری گردشگری سلامت عنوان کرد که بالندگی عرضه ظرفیت‌های بیشمار در بخش گردشگری سلامت را به عنوان حوزه‌ای روبه رشد، تعالی‌بخش و دروازه گردشگری کشور، به دنبال دارد.

انوشیروان محسنی بندپی با حضور در پیش رویداد نخستین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی علمی، تجاری و فرهنگی دندانپزشکی با رویکرد معرفی توانمندی‌های ایران در زمینه دندانپزشکی که امروز، چهارشنبه، ۲۹ مرداد با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان‌های D۸ ،ECO ،ACD و IORA و نیز متخصصان بخش‌های سلامت و گردشگری در محل هتل اوین تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان خارجی از کشورهای عضو اکو، d۸، حوزه تمدنی نوروز و کشورهای دوست و همسایه و تشکر و قدردانی از اساتید، انجمن‌های تخصصی، رؤسای دانشکده‌های دندانپزشکی کشور و نیز مسئولان مرتبط، با برشمردن سابقه طولانی خدمت ایشان در بخش سلامت کشور و اکنون پیوند آن به حوزه گردشگری گفت: ایجاد هماهنگی و همکاری بین حوزه گردشگری و سلامت مبتنی بر ظرفیت‌های بسیار ارزشمند دو حوزه، زمینه‌های همکاری مستعد و قابل توجهی را فراهم آورده است.

معاون گردشگری کشور در تشریح صنعت گردشگری برای مخاطبین و متخصصان بخش سلامت گفت: گردشگری صنعتی نوپا با کارکردهای بسیار در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است و با دارا بودن ویژگی ارزاوری و اشتغالزایی در ارتقای سلامت جسمی و روح و روان نقش فزآینده‌ای دارد.

او با اشاره به پیشرفت قابل توجه کشورمان در بخش تجهیزات و ابزار پزشکی و دندانپزشکی و نیز فعالیت گسترده مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی مرتبط در کنار نیروی انسانی و متخصص ماهر، افزود: با تکیه بر توانمندی‌های کشورمان در حوزه سلامت، می‌توان به یقین گفت که گردشگری سلامت یکی از مزیت‌های بسیار بالای کشورمان محسوب می‌شود و باید از این فرصت، نهایت بهره‌مندی حاصل شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه برای حفظ همه داشته‌ها در بخش سلامت و نیز گردشگری، فعالیت در قالب شورای راهبری گردشگری سلامت با همکاری و تعامل مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و نیز وزارت اطلاعات فراهم شده است، گفت: در پی آن بودیم که چرا علیرغم کیفیت بالا، نیروی متبحر و توانمند، نتوانسته‌ایم در انضباط‌بخشی، شفافیت و حل مسائل ارتباط‌سازی و اعتمادسازی به دستاوردهای قابل انتظار در این حوزه دست یابیم. از این رو راه‌اندازی سامانه جامع سلامت گردشگری را ذیل شورای راهبری گردشگری سلامت با همکاری همه ذینفعان در دستور کار قرار دادیم تا بر این اساس وقتی گردشگر بیماری از هر مبدائی وارد کشور شود، اقامت، پذیرش، امور مربوط به دفتر خدمات مسافرتی در حوزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش رود و هنگام برخورداری از خدمات پزشکی و مباحث تکنیکی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد عمل شود.

او خاطرنشان کرد: این سامانه در شهر مشهد به صورت آزمایشی راه‌اندازی و موافقت شد که در استان‌های تهران و فارس نیز در هفته دولت رونمایی شود.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه حوزه سلامت اکو قبل از جنایت اخیر صهیونیست‌ها در تاریخ ۲۱ الی ۲۳ خرداد ماه در استان همدان در قالب رویداد اختصاصی مورد توجه قرار داشت، افزود: توانستیم با هم‌افزایی، ظرفیت‌های متعدد گردشگری کشورهای عضو اکو را به یکدیگر معرفی کنیم.

در ادامه معاون گردشگری کشور، گردشگری سلامت را ظرفیت بسیار ارزشمند، رو به رشد و تعالی‌بخش خواند و از آن به عنوان دروازه گردشگری کشور یاد کرد.

او با اشاره به اینکه احصای چالش‌هایی که مانع از پیشرفت شایسته گردشگری سلامت در کشور هستند، انجام گرفته است، افزود: موضوع پرداخت‌ها و بیمه‌های بین‌المللی، انطباق با استانداردها و اعتباربخشی‌های بین‌المللی و کلینیکال، مراقبت‌های پس از درمان و follow-up، برندینگ و معرفی ظرفیت‌های کشور در این حوزه، توانمندسازی و آموزش منابع انسانی و نیز برگزاری رویدادها و تورهای آشناسازی بین‌المللی از جمله مواردی است که به جد در دستور کار قرار گرفته است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه امروزه هر کشور صاحب نام در بخش گردشگری سلامت دارای برند منحصربه‌فرد خود است، گفت: موضوع ایجاد برندینگ گردشگری سلامت کشور در قالب مصوبه شورای راهبری گردشگری سلامت در دستور کار قرار دارد به گونه‌ای که تولیت آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپرده شده است و اتاق بازرگانی و سازمان نظام پزشکی کشور نیز همکاری و تعامل مستقیمی در این زمینه دارند تا بر این اساس موضوع برندینگ گردشگری سلامت در بستر جشنواره‌ای به مناقصه گذاشته شود.

محسنی بندپی در ادامه اظهار کرد: ما باید به خودمان ببالیم که چنین ظرفیت‌های گسترده‌ای در بخش گردشگری سلامت داریم و همچنین باید هر یک به عنوان دستگاه عضو شورای راهبری گردشگری سلامت برای جذب ۶ میلیارد دلار بخش گردشگری سلامت در برنامه هفتم نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

معاون گردشگری کشور در پایان با تاکید براینکه علیرغم سیاه‌نمایی و تلاش مذبوحانه کشورهای غربی نسبت به انعکاس نادرست از کشورمان، گفت: گردشگری سلامت، تحت تأثیر این تلاش‌ها قرار نمی‌گیرد. گردشگری مذهبی نیز چنین رویکردی دارد. بنابراین یکی از راه‌های برون‌رفت و خنثی کردن ایران‌هراسی فعال کردن این دو حوزه است.

انوشیروان محسنی بندپی در پایان این نشست از نمایشگاه توانمندی‌های دندانپزشکی دیدن و از فعالان این حوزه و تلاش در بخش گردشگری سلامت تقدیر کرد.

گفتنی است نخستین رویداد معرفی دستاوردها و توانمندی‌های ایران در زمینه دندانپزشکی با رویکرد گردشگری سلامت، تولیدات مواد، تجهیزات، نرم افزارها و پوشش‌های بیمه‌ای در پاییز سال جاری با مشارکت و حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان‌های D۸ ،ECO ،ACD و IORA و مشارکت جمع وسیعی از فعالان و متخصصان دو حوزه سلامت و گردشگری برگزار خواهد شد.

من رو دنبال کنید نویسنده:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 4 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • علیرضا قربانی با «ایرانم» بازمی‌گردد/ اجرا در آزادی
    • بهترین مراکز خرید سوهان قم در تهران(+8 سوهان فروشی برتر)
    • رضاشاه چگونه عزاداری را در اصفهان ممنوع کرد؟
    • تمرکز بر برندسازی و انضباط‌بخشی گردشگری سلامت کشور
    • سیستم ارتباط ماهواره‌ای به ساعت‌های هوشمند می‌آید!
    • نشست فدرال رزرو چه تصمیمی درباره بیت‌کوین خواهد گرفت؟
    • ضرر عجیب و غریب دارندگان اتریوم/این هشدار است یا فرصتی طلایی؟!
    • فرار سرمایه از ETFهای بیت‌کوین و اتریوم شدت گرفت!
    • خبر رسمی درباره مبلغ فروش صنایع بورسی اعلام شد
    • ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ها اعلام شد (۲۹ مرداد)
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!
    • ابزار ادرار سرپایی بانوان

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس
      • آموزش پایه نهم