گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۷
تیر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
درآمد حاصل از فروش بلیت در اماکن تاریخی هزینه می‌شود

درآمد حاصل از فروش بلیت در اماکن تاریخی هزینه می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی از تخصیص کامل درآمد حاصل از فروش بلیت اماکن تاریخی به این وزارتخانه خبر داد و گفت: تمام اعتبارات در همان اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌ها هزینه خواهد شد.

اردیبهشت 29, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به‌گزارش خبرنگار مهر، علی دارابی در همایش ملی «میراث‌فرهنگی و آینده جوامع در حال تغییر» که امروز در سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، گفت: نوروزگاه‌ها به بخشی از ادبیات فرهنگی کشور تبدیل شده‌اند و معنا و مفهوم روشنی پیدا کرده‌اند. امسال در ۱۰۰۰ نقطه کشور نوروزگاه برگزار شد و میلیون‌ها نفر در ایام نوروز از آثار تاریخی بازدید کردند؛ بنابراین باید در تعداد بیشتری از نقاط کشور شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی باشیم.

دارابی از تدوین برنامه پنج‌ساله وزارتخانه با برش استانی خبر داد و گفت: این برنامه برای همه استان‌ها و شرکت‌های تابعه تهیه شده و در آن به تکالیف مقرر در برنامه هفتم توسعه توجه شده است. همچنین تصویب ۴۲۰۰ پست جدید در وزارتخانه، گامی مهم در تقویت یگان حفاظت، امین‌اموال‌ها و مرمتگران است.

وی ادامه داد: سامان‌دهی حقوق و مزایای کارکنان پایگاه‌های ملی نیز به سرانجام رسیده و پرداخت حقوق آنان از دو ماه آینده به‌صورت منظم از خزانه انجام خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر از تخصیص کامل درآمد حاصل از فروش بلیت اماکن تاریخی به وزارتخانه خبر داد و اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر، تمام این اعتبارات در همان اماکن تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌ها هزینه خواهد شد که اقدامی مؤثر در حفاظت و توسعه زیرساخت‌هاست.

دارابی با اشاره به گستره آثار تاریخی در کشور گفت: ایران همانند یک موزه روباز است. پراکندگی آثار تاریخی و حجم گسترده آن‌ها باعث شده رسیدگی به این میراث با محدودیت‌هایی مواجه باشد. بر این اساس، اجرای پایلوت طرح اداره هیئت‌امنایی اماکن تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مدیران کل استان‌ها خواست تا موضوع مشارکت خیران در حوزه میراث‌فرهنگی را با جدیت دنبال کنند و افزود: مدیران استانی به‌عنوان رئیس انجمن خیران میراث‌فرهنگی در استان‌ها منصوب شده‌اند و باید از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه استفاده شود.

معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت موزه‌داری گفت: سند موزه‌داری در حال تدوین است که اقدام مهمی برای ارتقای نظام مدیریتی موزه‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: میراث‌فرهنگی عامل مهمی در تقویت وفاق ملی و هویت تاریخی کشور است و تولید محتوا در این حوزه می‌تواند با تبلیغات منفی و پدیده ایران‌هراسی مقابله کند.

بازدید ۷ میلیون نفری و فروش ۶۳۰ میلیارد تومانی صنایع دستی

در ادامه این مراسم، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، از برپایی بیش از ۱۲ هزار غرفه فروش صنایع‌دستی در نوروزگاه‌های سال جاری خبر داد و گفت: این غرفه‌ها با استقبال ۷ میلیون نفر از بازدیدکنندگان روبه‌رو شدند و در مجموع ۶۳۰ میلیارد تومان فروش ثبت کردند.

وی با اشاره به نام این همایش، دو کلیدواژه «تغییر» و «آینده» را محور اصلی آن دانست و گفت: در نوروز امسال شاهد تغییرات معناداری در اجرای نوروزگاه‌ها بودیم. یکی از مهم‌ترین این تغییرات، تبدیل سازه‌های بی‌جان به فضاهای زنده و پویا بود که در موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی جلوه‌ای تازه یافت.

معاون صنایع‌دستی افزود: نوروزگاه‌ها نمود عینی تغییر بودند و با ترکیب زمان و مکان، بستر شکل‌گیری اتفاقات فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای شدند که نتایج قابل‌توجهی به همراه داشت.

وی ادامه داد: آنچه ما را از دیگر نهادها متمایز می‌کند، کاربری خلاقانه از ظرفیت‌هایی است که در اختیار داریم. بر همین اساس، امسال بیش از ۱۲ هزار غرفه صنایع‌دستی در نوروزگاه‌ها برپا شد که با ۷ میلیون بازدید و فروش ۶۳۰ میلیارد تومانی، یکی از موفق‌ترین تجربه‌های سال‌های اخیر رقم خورد.

جلالی همچنین به اهمیت تجربه‌های حاصل از نوروز ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: این تجربه‌ها پایه‌ای ارزشمند برای برنامه‌ریزی‌های آینده خواهد بود. از جمله نقاط قوت امسال، افزایش هم‌افزایی میان معاونت‌های مختلف وزارتخانه و همکاری مؤثر بین دستگاهی بود که باید در برنامه‌های آتی نیز تقویت شود.

در پایان این همایش از خادمان نوروزی، فعالان برتر نوروزگاه‌ها و مدیران برگزیده استانی تجلیل شد. همچنین مدیران کل میراث‌فرهنگی استان‌های خوزستان، لرستان و اصفهان نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

من رو دنبال کنید نویسنده:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + 16 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • سودآوری از فعالیت‌های اصلی «تجلی» در راه است
    • تالاب خشکیده «صالحیه» منشأ گرد و غبار در تهران
    • «ومعادن» زمان برگزاری مجمع خود را اعلام کرد
    • حداقل گارانتی لوازم خانگی و صوتی‌تصویری ۲۴ ماه شد
    • جاسوس یا فناوری؟
    • ثبت ۵۰ مسجد در ۱۴ استان در فهرست موقت یونسکو
    • اینانلو: موزه فرش را قبل از جنگ تجهیز کرده بودیم
    • راز نظم در آسمان / چرا هواپیماها در آسمان با یکدیگر برخورد نمی‌کنند؟
    • خسروی: فقط ۶ مخزن امن با استانداردهای موزه‌ای در کل کشور داریم
    • مهاجرانی: اگر اقدامات حفاظتی موزه‌ها ناکافی است، مقصر ماییم
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس