گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۲۴
تیر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
مرحله دوم یارانه معیشتی کالا برگ واریز شد + راهنمای کامل خرید

مرحله دوم یارانه معیشتی کالا برگ واریز شد + راهنمای کامل خرید

امروز با واریز اعتبار مرحله دوم طرح کالابرگ، حدود ۳۰ میلیون نفر از دهک‌های یک تا سه درآمدی می‌توانند با ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر، نیازهای اساسی خود را از ۲۳۰ هزار فروشگاه تأمین کنند؛ اقدامی که قرار است از ۲۷ فروردین برای دهک‌های ۴ تا ۷ نیز با مبلغ ۳۵۰ هزار تومان اجرایی شود.

فروردین 20, 1404 6 دقیقه خواندن
چاپ خبر

سخنگوی طرح کالابرگ از واریز اعتبار مرحله دوم این طرح برای دهک‌های یک تا سه درآمدی خبر داد. بر اساس اعلام وی، سرپرستان خانوار حدود ۳۰ میلیون نفر از هموطنان می‌توانند از امروز با مراجعه به ۲۳۰ هزار فروشگاه، از ۱۱ قلم محصول تعریف‌شده در طرح به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هر یک از اعضای خانواده خود خریداری کنند.

در ادامه، سخنگو اعلام کرد که دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی نیز از روز ۲۷ فروردین می‌توانند به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان برای خرید محصولات استفاده کنند. مشمولان این طرح می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار «شما» از مانده حساب خود و همچنین فروشگاه‌های نزدیک به محل سکونتشان آگاه شوند.

این اقدام در راستای حمایت از اقشار کم‌درآمد و تأمین نیازهای اساسی خانوارها انجام شده و جزئیات بیشتری از نحوه اجرا و محصولات مشمول این طرح در دسترس عموم قرار گرفته است.

خرید-کالا-۲

۱- چه‌کسانی مشمول دریافت اعتبار می‌شوند؟

تمامی خانواده‌هایی که تا پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در فهرست یارانه‌بگیران قرار داشته‌اند و در دهک‌های یک تا هفت باشند.

۲- استفاده از اعتبار به چه صورت است؟

اعتبار به شماره‌ملی سرپرست خانوار اختصاص یافته است و از طریق تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار در فروشگاه‌های عضو طرح قابل استفاده است.

۳- میزان اعتبار برای هر خانوار چقدر است؟

در هر مرحله به ازای هر نفر در خانوارهای یارانه‌بگیر در دهک یک تا سه، ۵۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا هفت، ۳۵۰ هزار تومان است.

۴- آیا در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، از یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود؟

خیر. در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی فقط از اعتبار تخصیصی به شماره‌ملی سرپرست خانوار کسر می­‌شود و یارانه‌بگیران، یارانه خود را در موعد مقرر بصورت نقدی و مجزا دریافت خواهند کرد.

۵- من مشمول دریافت بوده‌ام، اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

پس از نصب برنامه کاربردی”شما”، نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام کنید. در صورت مشاهده اعتبار، برای خرید به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح مراجعه کنید. در صورت مشاهده اعتبار و عدم موفقیت در خرید از فروشگاه، با شماره تلفن ۶۳۶۹ تماس بگیرید.

۶- من مشمول دریافت یارانه نیستم، با این‌وضع باید چه‌کنم؟

با توجه به اینکه پیش شرط دریافت کالابرگ الکترونیکی، دریافت یارانه توسط سرپرست خانوار است، چنانچه تا ۵ بهمن ۱۴۰۳ از خانوارهای یارانه‌بگیر نباشید، مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی نخواهید شد. با این حال، چنانچه تقاضای دریافت یارانه نقدی را دارید، جهت ثبت­‌نام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که قبلاً یارانه‌بگیر بوده‌اید و یارانه خانوار شما حذف شده است، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

۷- آیا با تمام اعتبار اختصاص یافته به خانوار، می‌توانم فقط یک قلم کالا خرید کنم؟

خیر. خانوارها در هر بار خرید، باید حداقل سه کالا از کل گروه‎‌های کالایی تعیین شده در طرح کالابرگ الکترونیک (لبنیات، پروتئین، خواربار) را خریداری کنند.

۸- اعتبار به حساب کدام یک از اعضای خانوار تخصیص یافته است؟

میزان اعتبار به شماره ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.

۹- اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟

اعتبار به حساب بانکی واریز نمی‌شود و به همین دلیل در صورت گرفتن موجودی حساب، میزان اعتبار مشخص نخواهد شد. این اعتبار به شماره‌ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از طریق کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۱۰- آیا پیامک تخصیص- واریز اعتبار برای سرپرست خانوار ارسال می‌­شود؟

بله. فقط در زمان واریز اعتبار، میزان آن از طریق پیامک ارسالی به شماره تلفن سرپرست خانوار، اعلام می‌­شود. لازم به ذکر است، بعد از انجام تراکنش در فروشگاه، هیچگونه پیامکی ارسال نمی­‌شود و در صورتی که سامانه پیامک تراکنش­‌های خرید راه‌اندازی شود، اطلاع‌­رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

۱۱- آیا پیامک واریز اعتبار که حاوی درگاه پرداخت برای ورود و پرداخت وجه باشد دارای اعتبار است؟

خیر. دریافت پیامک به همراه درگاه پرداخت برای مشاهده مشمول بودن، میزان اعتبار و …، اصالت نداشته و شهروندان مراقبت کنند تا مورد سوءاستفاده یا کلاهبرداری قرار نگیرند.

۱۲- چگونه مانده اعتبار خود را استعلام بگیرم؟

میزان و مانده اعتبار از دو طریق زیر قابل مشاهده است:

۱. از طریق شماره­‌گیری کد دستوری # ۱۴۶۳ *۵۰۰ * در تلفن همراه
۲. با استفاده از برنامه کاربردی “شما” که می‌توان از طریق کافه بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن‌ را نصب کرد.

۱۳- من مشمول دریافت یارانه بوده‌ام، اما استعلام میزان اعتبار من صفر است!

خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در بهمن‌ماه ۱۴۰۳ مشمول دریافت یارانه باشد و بر اساس دهک‌­بندی صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک‌های ۱ تا ۷ باشند، مشمول دریافت اعتبار کالابرگ الکترونیکی هستند. این خانوارها پس از نصب برنامه کاربردی “شما” می‌توانند نسبت به مشاهده موجودی اعتبار و سابقه خرید خود اقدام کنند.

۱۴- چگونه از اعتبار خود استفاده کنم؟

 با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح که در برنامه کاربردی “شما” یا تارنمای shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، می‌توان اقدام به خرید کالاهای تعیین شده کرد.

۱۵- فهرست فروشگاه‌های مجاز را کجا مشاهده کنم؟

با استفاده از برنامه کاربردی “شما” که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن‌ را نصب کنید، می‌توانید فروشگاه‌­های طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی را شناسایی کنید.

۱۶- در طرح کالابرگ الکترونیکی، سرپرستان خانوارها مجاز هستند کدام یک از کالاها را خریداری کنند؟

فهرست ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر کم­‌چرب،  ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند و شکر، برنج و حبوبات است. برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می‌‎‌توانید به برنامه کاربردی “شما” یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.

۱۷- آیا تخصیص اعتبار به‌صورت ماهیانه است؟

بر اساس تصمیم اخذشده، فعلاً کالابرگ الکترونیکی طی دو مرحله واریز خواهد شد که زمان واریز مرحله اول آن، قبل از ماه مبارک رمضان در اسفندماه ۱۴۰۳ خواهد بود. در خصوص زمان واریز مرحله بعدی، اطلاع‌­رسانی خواهد شد.

۱۸- اعتراض به دهک‌بندی و ارائه درخواست بازبینی چگونه است؟

ثبت اعتراض به دهک‌بندی خانوار، فقط در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین‌ سامانه امکان‌­پذیر است. لازم به ذکر است که خانوارها در سال فقط دو بار می­توانند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

۱۹- چگونه می‌توان از اعتبار اختصاص‌یافته به کدملی سرپرست خانوار به منظور خرید کالا استفاده کرد؟

با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح و با استفاده از یکی از کارت‌های بانکی سرپرست خانوار می‌توان خرید را انجام داد.

۲۰- آیا هنگام خرید کالا، کارمزدی از سوی شخص دارنده کارت باید به فروشنده پرداخت شود؟

خیر. خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خریدهای عادی هیچ کارمزدی ندارد اما برای انجام هر تراکنش، باید حداقل مبلغ ۵۰۰۰ تومان از سوی خریدار پرداخت شود تا حداقل مبلغ تراکنش شاپرکی رعایت شده و احراز هویت صورت پذیرد.

۲۱- از چه فروشگاه‌هایی در این طرح امکان خرید وجود دارد؟

نشانی و فهرست فروشگاه‌های مجاز از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی “شما” قابل مشاهده است.

۲۲- آیا امکان استفاده از اعتبار در خریدهای اینترنتی وجود دارد؟

بله در دو فروشگاه اینترنتی “اسنپ مارکت” و “دیجی کالا” امکان خرید اعتباری وجود دارد.

۲۳- آیا تمام کارت‌های بانکی اعضای خانواده قابل استفاده است؟

خیر، فعلاً با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۲۴- آیا کارت‌های بانکی خاصی در این طرح قابل استفاده هستند؟

خیر محدودیتی وجود ندارد. با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۲۵- آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این طرح وجود دارد؟

خیر، تنها با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح که در برنامه کاربردی “شما” یا سایت shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، می‌توان اقدام به خرید کالاهای تعیین شده کرد.

کانال تلگرام گسترش نیوز

اینستاگرم گسترش نیوز


منبع:

خبرگزاری صدا و سیما


  • گسترش نیوز



  • اقتصاد


  • مرحله دوم یارانه معیشتی کالا برگ واریز شد + راهنمای کامل خرید


  • بانک و بیمه


  • مرحله دوم یارانه معیشتی کالا برگ واریز شد + راهنمای کامل خرید


کدخبر:
350315


امیر خیرخواهان



۱۴۰۴/۰۱/۲۰ ۱۰:۲۶:۲۱

من رو دنبال کنید نویسنده:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج − 3 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • قرمز‌های تراکتور یک خرید عجیب کردند!
    • مجری سرشناس تلویزیون گزینه باشگاه پرسپولیس شد
    • جباری: بگذارید نان و ماستم را بخورم!
    • عروسی بازیکن پرسپولیس به جنجال کشید
    • واکاوی ۱۲ روز پرحادثه در برنامه تلویزیونی «حماسه‌خوان»
    • صدور ۵۸۰ هزار مجوز شغلی در ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی
    • سند« زنجیره ارزش صنایع‌دستی» در کمیسیون فرهنگی دولت در حال تدوین است
    • مکتب فلسفی اصفهان در پرتو عقلانیت شیخ بهایی بالید
    • از این قابلیت جیمیل استفاده نکنید / خطر هک شدن
    • واکنش وزارت ارتباطات به اختلال «GPS»
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس