گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۷
تیر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
خرید اعتباری ۱۱ کالای اساسی با کارت بانکی آغاز شد

خرید اعتباری ۱۱ کالای اساسی با کارت بانکی آغاز شد

دومین مرحله طرح کالابرگ الکترونیکی با هدف حمایت معیشتی از هفت دهک اول درآمدی، از ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ آغاز شده است. در این مرحله، خانوارهای مشمول می‌توانند با استفاده از اعتبار تخصیص‌یافته، ۱۱ قلم کالای اساسی را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند. این طرح که بر بستر سامانه «شما» (شبکه ملی اعتبار) اجرا می‌شود، گامی در راستای کاهش فقر و ارتقای عدالت غذایی در کشور است و مشمولان می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار، به صورت اختیاری از اعتبار استفاده کنند. دولت با ایجاد زیرساخت‌های نظارتی، برخورد با تخلفات فروشگاهی را نیز در دستور کار قرار داده است.

فروردین 19, 1404 5 دقیقه خواندن
چاپ خبر

ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه، بهداشت و حمایت از اقشار و گروه‌های هدف از جمله مادران در دوران بارداری، سالمندان، تأمین نیازهای اساسی، خوراک، بهداشت و اهم آنچه که از اهداف رفاه عمومی و تأمین سلامت و تسهیل معیشت مردم است، در اصول ۳، ۲۱، ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی به عنوان حق همگانی برشمرده شده است.

همچنین مطابق بند ۶ سیاست‌­های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳، بر«تأمین امنیت‌ غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی» و همچنین در بند ۱۲-۶ آن بر«اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه» تأکید شده است.

در ماده ۳۱ برنامه هفتم پیشرفت نیز به‌منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد، مقرر شده اقدامات زیر تا پایان سال اول برنامه انجام ‌شود:

براساس این ماده قانونی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز است در سقف منابع مربوط در قوانین بودجه سنواتی با طراحی و استقرار نظام تأمین اجتماعی چندلایه، مبتنی ‌بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم‌درآمد تا دهک هفتم درآمدی با رویکرد اجتماع‌محور نسبت به ارائه اقلام ضروری، در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم‌درآمد به‌صورت کالا­برگ الکترونیکی مازاد بر یارانه‌های قانونی اقدام کند.

علاوه بر این نیز،‌ برابر جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور نیز مقرر شده است که منابع جزء (۱) این بند برای پرداخت یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک و … در چارچوب قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تخصیص می‌یابد. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند.

در همین راستا،‌ هیئت وزیران در ۲۴ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۳ در راستای اجرایی‌کردن طرح کالابرگ الکترونیکی، مصوبه را به تصویب رساند که هدف اصلی آن حمایت از معیشت خانوارها و جامعه هدف آن به صورت گسترده و شامل هفت دهک پایین است.

شبکه ملی اعتبار (شما) بستر و روش اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی

دولت جهت اعمال سیاست­‌های حمایتی، نیاز به بستر فنی مطمئن و فراگیر دارد. جهت رفع این نیاز، شبکه ملی اعتبار شکل گرفته است. سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) بستری مناسب جهت مدیریت و اختصاص کلیه اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کدملی است و با تصمیم دولت چهاردهم در خصوص اعطای حمایت‌­های معیشتی در قالب طرح کالابرگ الکترونیک، در اسفندماه ۱۴۰۳ نیز از بستر شبکه ملی اعتبار بهره گرفته شد.

اما مشمولان این طرح چگونه می‌توانند خرید خود را انجام دهند؟

به منظور حمایت از سبد غذایی و تامین سلامت مردم، امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی تا سقف اعتباری ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر از یارانه بگیران دهک‌های درآمدی یک تا سه و تا سقف ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر از یارانه‌بگیران دهک­‌های درآمدی چهار تا هفت فراهم شده است. مشمولان طرح می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید این اقلام در سه دسته کلی لبنیات، پروتئین و خواربار مطابق با جدول زیر استفاده کنند:

کالا

چند نکته درخصوص خرید در طرح کالابرگ

  • خانوارهای مشمول در هر بار خرید، حداقل سه قلم کالا از گروه­‌های سه­‌گانه جدول فوق را خریداری می‌کنند.
  • برای انجام هر تراکنش، حداقل ۵۰۰۰ تومان از سوی خریدار باید پرداخت شود تا حداقل مبلغ تراکنش شاپرکی رعایت شده و احراز هویت صورت پذیرد. این مبلغ از سر جمع فاکتور خرید کسر می‌شود.
  • مشارکت در این طرح و استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری است.
  •  استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت­‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است، امکان­‌پذیر خواهد بود.
  • در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید از یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام‌شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.
  • اجرای طرح در دو دوره ۶۰ روزه خواهد بود. در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف‌نشده خانوارها ذخیره می‌شود و در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا ۶۰ روز پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد.

عضویت فروشندگان

شرکت در این طرح برای فروشندگان اختیاری است. در حال حاضر، فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات و پروتئین، فروشگاه­‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف طرف قرارداد طرح هستند. باتوجه به اینکه حمایت و پشتیبانی از فروشگاه‌­ها و کسب و کارهای خرد در اجرای این طرح مدنظر است، با هدف دسترسی آسان و مناسب شهروندان به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، شرکت فارا مکلف است نسبت به ثبت­‌نام فروشگاه‌های جدید در این طرح اقدام کند. بر این اساس، فروشگاه‌­هایی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزارهای “بازار” و “مایکت” و یا از طریق درگاه الکترونیکی www.shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی شما اقدام کنند و از طریق ثبت­‌نام از قسمت قاب (پنل) فروشنده، به این سامانه متصل شوند. اتصال به این طرح کاملاً رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای توسط فروشندگان نیست.

غیرفعالسازی پایانه فروش (ترمینال‌) متخلفان

در طرح کالابرگ الکترونیکی فروشگاه‌هایی که مرتکب تخلفات زیر شده‌­اند، به عنوان فروشگاه متخلف شناسایی شده و دسترسی آنها غیرفعال می‌شود:

  • افزایش صوری وزن کالا و دریافت اعتبار کالابرگ، بالاتر از میزان واقعی فروش
  • اجبار مشتریان به خرید تمامی اعتبار کالابرگ در یک مرحله
  • ثبت فروش‌های صوری اقلام کالابرگ
  •  پرداخت وجه نقد به ازای کسر مبلغی از اعتبار کالابرگ
  •  کم‌فروشی، اجبار به خرید نشان تجاری خاص یا کالای خاص

پایانه‌هایی که تخلفات زیر را داشته باشند به هیچ وجه فعال نخواهند شد:

  • فروشگاه‌­هایی که بالای صد میلیون تومان از محل اعتبار طرح، فروش داشته باشند (فروشگاه­‌های خرد).
  •  فروشگاه‌هایی که نمره تخلف آنها بالای ۱۰ است. نمره­‌دهی توسط الگوریتم داده‌ای احصاء می‌شود.
  • پایانه‌هایی که قبلاً در طرح تخلف کرده و با اخذ تعهدنامه مجدداً فعال شده باشند، در صورت تکرار تخلف، غیرفعال خواهند شد.

کانال تلگرام گسترش نیوز

اینستاگرم گسترش نیوز


منبع:

ایسنا


  • گسترش نیوز



  • اقتصاد


  • خرید اعتباری ۱۱ کالای اساسی با کارت بانکی آغاز شد


  • بانک و بیمه


  • خرید اعتباری ۱۱ کالای اساسی با کارت بانکی آغاز شد


کدخبر:
350208


امیر خیرخواهان



۱۴۰۴/۰۱/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰

من رو دنبال کنید نویسنده:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 13 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • ۷۰۰ هزار بیت‌کوین در صندوق قابل معامله در بورس انباشته شد
    • اگر وسوسه می‌شوید، بدانید که اجاره حساب‌ رمزارزی چه پیامدهایی دارد؟
    • افزایش بی‌سابقه قیمت TORN پس از رای حقوقی دادگاه آمریکا
    • شمارش معکوس برای سقوط سولانا SOL آغاز شد‌
    • جهش بی‌سابقه شیبا اینو پس از توکن‌سوزی
    • سقوط آزاد قیمت طلا و سکه در بازار + جدول ۱۷ تیر
    • ۳ اقدام فوری برای نجات مردم ایران
    • کارگران ایران بخوانند؛ بیمه بیکاری ۱۴۰۴ چقدر است؟
    • سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد رونمایی شد
    • بازگشت غایبِ همیشه حاضر زیست‌بوم دیجیتال ایران
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس