گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۵
آبان
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس

۹۱ درصد اتوبوس‌های کشور فرسوده‌اند/ ۸ میلیون خودرو فرسوده در ایران؟

به گفته مدیر ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در حالی‌که نیمی از ناوگان حمل‌ونقل کشور در مرز فرسودگی قرار دارد، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا پایان برنامه هفتم توسعه، تعداد خودروهای فرسوده به بیش از ۸ میلیون دستگاه می‌رسد؛ آماری نگران‌کننده که بحران آلودگی و ناترازی سوخت را به همراه خواهد داشت.

آبان 15, 1404 7 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا، محمدصادق حاتمی در تشریح وضعیت ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور و موانع موجود در تحقق هدفگذاری نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل گفت:‌ در حال حاضر نزدیک به ۴۲ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در ناوگان حمل و نقل کشور در حال تردد است که نزدیک به ۲۲ میلیون یا به عبارتی ۵۲ درصد از این ناوگان فرسوده در مرز فرسودگی (امکان اسقاط خودرو) هستند و بیش‌ترین سهم مربوط به موتور سیکلت و خودروهای سواری است.

وی افزود: از سال ۱۳۴۵ تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵.۷ میلیون خودرو در کشور تولید شده که از این میزان نزدیک به ۲.۵ میلیون خودرو از چرخه ناوگان حمل و نقل خارج و اسقاط شده و نزدیک به ۲۳ میلیون خودرو در کشور در حال تردد هستند.

مدیر نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ایدرو خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، طبق آخرین برآوردها، نزدیک به دو میلیون خودرو سواری و نزدیک به ۶۰۰ هزار خودرو وانت فرسوده بالای ۲۰ سال کارکرد در کشور وجود دارد اما اگر مفروض خودروهای در حال تردد در مرز فرسودگی (بیش از ۱۶ سال) ملاک محاسبات باشد، در حال حاضر نزدیک به هشت میلیون خودرو پرمصرف و آلاینده فرسوده در سطح کشور در حال تردد هستند.

از سال ۱۳۴۵ تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵.۷ میلیون خودرو در کشور تولید شده که از این میزان نزدیک به ۲.۵ میلیون خودرو از چرخه ناوگان حمل و نقل خارج و اسقاط شده است و نزدیک به ۲۳ میلیون خودرو در کشور در حال تردد هستند.

حاتمی ادامه داد: به عبارتی حدود ۴.۴ میلیون خودرو سورای و حدود ۸۰۰ هزار خودرو وانت بین ۱۶ تا ۲۰ سال کارکرد وجود دارد و در این میان نیز نزدیک به ۶ میلیون دستگاه خودرو بیش از ۱۱ سال در چرخه ناوگان حمل و نقل کشور فعال هستند.

وی با پیش بینی ناوگان فرسوده در پایان سال برنامه هفتم توسعه گفت: بر این اساس  ۲۳ میلیون دستگاه از ۴۲ میلیون دستگاه فعال در ناوگان حمل و نقل کشور خودرو سواری و وانت هستند که با لحاظ قرار دادن سن فرسودگی ۲۰ سال برای خودروها، تا سال ۱۴۰۸ حدود ۵.۲ میلیون خودرو دیگر به ناوگان خودروهای فرسوده سواری و وانت اضافه خواهد شد و در صورت کند بودن روند اسقاط و نوسازی، تعداد خودروهای فرسوده به حدود ۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

هدف گذاری سالانه اسقاط ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه

مدیر نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تشریح اهداف برنامه هفتم توسعه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گفت: هدفگذاری صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه برای اسقاط خودروهای فرسوده سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه است که برنامه مناسب و مطلوبی است؛ اما باید منابع مالی مورد نیاز جهت تسهیل و تسریع این روند تامین شود؛ با تحقق هدف برنامه هفتم توسعه نیز تا پایان برنامه یعنی تا سال ۱۴۰۸، حدود دو و نیم میلیون دستگاه خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور خارج می‌شود، اما با وجود همین آمار نیز در سال پایان برنامه هفتم توسعه یعنی سال ۱۴۰۸، حدود ۵ میلیون خودرو فرسوده در ناوگان حمل و نقل تردد خواهند کرد و با در نظر گرفتن تبعات تردد این میزان خودرو فرسوده در کشور، ضرورت توجه مضاعف به این حوزه بیش از پیش مشخص می‌شود؛ چراکه تداوم این روند منجر به تشدید ناترازی بنزین و آلودگی خواهد شد.

۹۱ درصد از اتوبوس‌های کشور فرسوده هستند!

حاتمی با اشاره به تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان حمل و نقل و امار فرسودگی آنها اظهار کرد: در حوزه اتوبوس نیز حدود ۶۶ هزار دستگاه اتوبوس فعال در کشور وجود دارد که نزدیک به ۵۹ هزار اتوبوس فرسوده هستند که آمار بسیار بالایی بوده و نشان می‌دهد که حدود ۹۱ درصد از اتوبوس های در حال تردد کشور دچار فرسودگی است.

طرح نوسازی اتوبوس‌های برون شهری با پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت نوسازی این ناوگان فرسوده گفت: در بخش اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و کشنده‌ها و به طور کلی خودروهای تجاری و مسافری وضعیت بسیار نامطلوبی از لحاظ  فرسودگی ناوگان حمل و نقلی وجود دارد. در این خصوص ستاد نوسازی با همکاری سازمان راهداری طرح جایگزینی ۱۵۷۸ دستگاه اتوبوس برون شهری  با پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی را در مرحله اجرا دارد.

۲۳ میلیون دستگاه از ۴۲ میلیون دستگاه فعال در ناوگان حمل و نقل کشور خودرو سواری و وانت هستند که با لحاظ قرار دادن سن فرسودگی ۲۰ سال برای خودروها، تا سال ۱۴۰۸ حدود ۵.۲ میلیون خودرو دیگر به ناوگان خودروهای فرسوده سواری و وانت اضافه خواهد شد و در صورت کند بودن روند اسقاط و نوسازی، تعداد خودروهای فرسوده به حدود ۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

مدیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ایدور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اسقاط ناوگان حمل و نقل و خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل گفت: سال گذشته ۳۴۹ هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شدند و رکورد سال ۱۳۹۳ شکسته شد و تسهیل واردات و تولید تسهیل و فرایند اسقاط در کشور مجددا احیا شد که در نتیجه آن در سال ۱۴۰۳ رکورد اسقاط خودرو پس از یک دهه شکسته شد.

وی گفت: به صورت متوسط سالانه حدودا یک، الی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقلی کشور وارد می‌شود و این میزان و مکانیزم جاری پاسخگوی تحقق اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه مطابق برنامه هفتم توسعه، نیست؛ چراکه طبق ماده ۱۰ قانون ساماندهی به ازای هرچهار خودرو تولیدی یک دستگاه خودرو فرسوده باید اسقاط شود و حداکثر معادل ۳۷۵ هزار اسقاط از محل تولید خودرو انجام خواهد شد. لازم به ذکر است در برنامه هفتم پیشرفت هدفگذاری تولید خودرو نیز سه میلیون دستگاه در نظر گرفته شده که در صورت تحقق این میزان تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو از ناوگان حمل و نقل خارج می شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: هدف از اسقاط خودروهای و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل این است که هم آلودگی و هم مصرف بنزین کاهش پیدا کند و متعاقب آن ایمنی خودرو ها و موتورسیکلت ها ارتقا یافته و از حجم بالای تصادفات ناشی از ناوگان فرسوده کاسته شود. در سال جاری فرایند اسقاط با یک سری موانع و چالش‌ها مواجه است و کاهش تولید خودرو و واردات و همچنین انباشت عرضه گواهی اسقاط می تواند منجر به کاهش اسقاط خودرو شود.  

وی در ادامه افزود: در این رابطه اگر قرار است خودرو فرسوده از چرخه ناوگان خارج شود باید نهادهایی محرک این موضوع باشند و یک ضلع آن تولیدکنندگان هستند؛ چرا که طبق ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، ‌۲۵ درصد از تولید خودروسازان باید به فرایند اسقاط تخصیص پیدا کند و به میزان هر چهار خودرو تولید شده باید یک خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج شود و از سوی دیگر واردکنندگان نیز باید در قبال واردات خودرو به میزان مشخصی خودرو فرسوده از مدار حمل و نقل خارج کنند.

اگر مفروض خودروهای در حال تردد در مرز فرسودگی (بیش از ۱۶ سال) ملاک محاسبات باشد، در حال حاضر نزدیک به هشت میلیون خودرو پرمصرف و آلاینده فرسوده در سطح کشور در حال تردد هستند.

مدیر ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: بنابراین ورود خودرو جدید به ناوگان حمل و نقل و اجرای طرح های جایگزینی تسریع کننده خروج خودرو فرسوده از ناوگان است؛ به این معنی که اگر صاحب خودرو فرسوده بتواند خودرو خود را جایگزین کند، می‌تواند اقدام به اسقاط خودروی خود کند که این موضوع نیز به مولفه‌هایی مانند نیاز مشتری و توان مالی وی نیز بستگی دارد. براین اساس، باید اختلاف قیمت بین خودرو جدید و خودرو فرسوده، برای صاحبان خودروهای فرسوده جذابیت داشته باشد.

حاتمی ادامه داد: اما یکی از عوامل مهمی که امروز جذابیت جایگزینی خودرو جدید به جای خودرو فرسوده را با چالش روبرو ساخته، افزایش قیمت مدام خودرو در بازار است و از آنجایی که میزان تقاضا با عرضه (تولید) خودروسازان توازن ندارد و صف تقاضا تشکیل می‌شود، طبیعتا همین موضوع به افزایش قیمت در بازار نیز دامن می‌زند و در این شرایط فردی که یک خودرو فرسوده بالای ۲۰ سال دارد زمانی که می‌خواهد وارد فرایند نوسازی شود، به علت افزایش مدام قیمت خودرو متناسب با تسهیلات ارائه شده و طرح های جایگزینی قدرت خرید خود را از دست می‌دهد و به عبارتی می‌توان گفت جذابیت اسقاط خودرو فرسوده و جایگزینی آن با خودرو جدید کاهش پیدا می‌کند.

تا سقف ۱.۲ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی پرداخت می‌شود

وی در توضیح اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته برای ایجاد مشوق و جذابیت در تسهیل فرایند اسقاط خودرو گفت: با این حال، در طرح نوسازی به ازای هر یک خودرو فرسوده (تاکسی) چهار گواهی به دارنده وسیله نقلیه اعطا می‌شود که ارزش این چهار گواهی به ۱۴۰ میلیون تومان می‌رسد و از ۴۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ صفر تا چهار درصد نیز، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) خاطر نشان کرد: براساس یک تفاهم نامه چندجانبه با برخی از نهادهای ذیربط که به تفاهم نامه ۹۶ هزار دستگاهی معروف است،  مقرر شده تا برنامه نوسازی ۹۶ هزار دستگاه تاکسی و موتورسیکلت در تهران و کلانشهرها اجرا شود و در طرح ۹۶ هزار دستگاه در حوزه تاکسی‌های برقی برای شهر تهران حدود ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی پیش بینی شده که تا امروز پیشرفت خوبی داشته و نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در این فرایند مشارکت داشته‌ و ثبت نام کرده‌اند .

حاتمی در پایان گفت: ‌همچنین در رابطه با ورود خودروهای برقی به کلانشهرها نیز اقداماتی انجام شده است؛ برنامه ریزی جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرها به میزان ۲۰۰۰ خودرو برقی انجام شده است. همچنین، نزدیک به ۳۶۱ متقاضی دستگاه خودور برقی برای جایگزینی با خودروهای فرسوده در شهر اصفهان در این طرح مشارکت داشته‌اند و شهر اصفهان در این خصوص در میان دیگر کلانشهرها پیشرو است و اقداماتی نیز در زمینه ساخت ایستگاه های شارژ خودرو برقی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

دولت به خودرو 40 هزار میلیارد وام داد

دولت به خودرو 40 هزار میلیارد وام داد

دولت با تزریق ۴۰‌ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ایران‌خودرو و سایپا تلاش دارد دوباره چرخه بدهی به قطعه‌سازان را آرام کند؛ اما منتقدان می‌گویند این تصمیم درمان نیست، فقط خرید زمان است.

فناوری مالی نوژا (رونیتو)

نوشته های مرتبط:

  • "بابک زنجانی" با نظارت ضابطان در مرخصی است
    "بابک زنجانی" با نظارت ضابطان در مرخصی است
  • موتور سواری در کیش
    اجاره موتور در کیش برای تعطیلات نوروز 1404
  • صاحبان خودروهای فرسوده با این خبر به صف می شوند / اسقاط خودرو روی دور افتاد؟_680cce591d1ab.jpeg
    صاحبان خودروهای فرسوده با این خبر به صف می شوند /…
  • ۴ درصد بودجه باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد_678ce5eb0ecf1.jpeg
    ۴ درصد بودجه باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد
من رو دنبال کنید نویسنده:

اکوایران

اکوایران، تصویر اقتصاد ایران، اولین رسانه تصویری تخصصی اقتصاد ایران، یک وب سایت چند رسانه ای تخصص اقتصادی است که اخبار روز اقتصادی ایران و همچنین جهان را با استفاده از ابزارهای مدرن ویدیو، متن، پادکست، تصویر و... در اختیار مخاطبان اقتصادی قرار می دهد. اکوایران چیست؟ همانطور که از نام وب سایت اکوایران (ecoiran) مشخص است، این رسانه حوزه اصلی کار خود را اتفاقات، رویکردها و تحولات اقتصادی (Economic) که در ایران (Iran) و جهان جریان دارد قرار داده است. امروزه اکوایران توانسته خودش را به یک هاب یا مرکز ارائه بروزترین خبرهای اقتصادی در ایران و خارج از ایران تبدیل کند تا بتواند به بهترین شکل هدف اصلی خود یعنی برآورده کردن نیازهای خاص اقتصادی مخاطبانش را برآورده کند. آخرین اخبار اکوایران، هاب خبری اقتصاد ایران و جهان را در اقتصاد آفرین مشاهده می نمایید. کانال های ارایه اخبار اقتصادی اکوایران برای مخاطبان همانطور که گفتیم، یکی از بارزترین ویژگی های اکوایران نسبت به سایر رسانه های فعال اقتصادی، ارائه انواع مختلف محتوا با روش های مختلف مثل پادکست، ویدیو، متن، تصویر و قالب های روزنامه نگاری است که در اختیار مخاطبانش قرار می دهد. در واقع اکوایران با اینکار نه تنها توانسته حوزه فعالیتی و مخاطبان خودش را گسترش بدهد تا در هرجایی که از فضای مجازی هستند از سرویس های آن استفاده کنند، بلکه کاربران فضای مجازی نیز می توانند چه در وب سایت ها و چه در اپلیکیشن های مختلف مثل شبکه های مجازی و اپ های پادکست، از محتوای تخصصی که توسط اکوایران تولید می شود استفاده کنند. هدف اصلی اکوایران از اینکار این است که بتواند با افزایش تعداد مخاطبان خود، فرهنگ سازی گسترده ای در افزایش سطح سواد اقتصادی افراد به وجود بیاورد. می دانیم که امروزه شرایط اقتصادی کشورمان در وضع مناسبی قرار ندارد، اما رسانه هایی مثل اکوایران تلاش می کنند تا با افزایش این دانش در زندگی روزمره افراد، سهمی در بهبود شرایط معیشتی و افزایش سطح رفاه مردم داشته باشند. کاربران و مخاطبان اخبار اقتصادی می توانند رسانه اکوایران را در تمام شبکه های اجتماعی پرطرفدار که روزمره از آنها استفاده می کنند دنبال کنند. صفحات این مرکز اقتصادی در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکداین و فیسبوک بصورت روزانه فعالیت می کنند و شما را از آخرین اخبار اقتصادی روزدنیا باخبر می کنند. علاوه بر آن، اکوایران با ارائه پادکست های تخصصی در معتبرترین پلتفرم های پادکست در ایران، محتوای اختصاصی خود را در زمینه تحلیل های تخصصی اتفاقات، راهکارها و دانستنی های اقتصادی، نشر اخبار و... در اختیار کاربران این پلتفرم ها قرار می دهد که از جمله آنها می توان به پادبِی، شنوتو، اسپاتیفای، اپل پادکست و کستباکس اشاره کرد. درکنار این موارد می توان به وب تلویزیون اکوایران اشاره کرد که می توانید از طریق سایت هایی مثل اکوایران آپارات یا لوشا آنها را در اختیار داشته باشید.  اینستاگرام و توییتر اکوایران: ecoirantv تلگرام اکوایران: ecoiran_webtv فیسبوک و آپارات اکوایران: ecoiran چه کسانی مخاطب اکوایران هستند؟ در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند بیش ترین استفاده را از اکوایران داشته باشند و چه کسانی مخاطبان این رسانه هستند، می توان گفت که تقریبا همه افرادی که می خواهند وضعیت معیشتی خود را با اطلاع و آگاهی از اخبار و آموزش های اقتصادی بهبود ببخشد. می دانیم که اقتصاد، یک نیاز اساسی برای بهبود وضعیت و مالی و اقتصادی ماست و اگر بخواهیم وضعیت فعلی و آینده خود را بهتر کنیم به آن نیاز داریم. اکوایران به عنوان یک رسانه اختصاصی در تلاش است محتوایی در این زمینه ارائه کند که برای تمام افراد قابل استفاده باشد. اکوایران در کنار پوشش شاخه های مختلف اقتصادی مثل اقتصاد کلان، اکوایران بورس، ارز و طلا، خودرو، مسکن، خبر های بانکی و... فعالیت های خبری و متنی خود را در چهار صفحه از وب سایتش قرار می دهد: اکوخبر رو در رو رمز ارزها داده نما نبض بورس اکوتِک در هرکدام از این صفحات نوع خاصی از محتوا را می توانیم مشاهده کنیم که علاوه بر حفظ تم و موضوع اصلی که اقتصاد است، موضوعات مختلف دیگری چاشنی محتوایی شده که در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای مثال در صفحه ی اکوتِک، خبرها و مقالات اقتصادی را مشاهده می کنیم که در حوزه تکنولوژی منتشر می شوند. از آخرین خبرهای ارزهای دیجیتال گرفته تا اختلالاتی که برای وب سایت ها و برند های مختلف به وجود می آید و باعث به وجود آمدن موج های خبری اقتصادی می شوند. به همین دلیل است که می گوییم تمام افرادی که ذره ای به علم اقتصاد علاقه مند باشند می توانند با مراجعه به وب سایت اکوایران و شبکه های اجتماعی فعال آن خبرها و محتوای ارزشمند و موردنیاز خود را پیدا کنند. کدام خبرهای اقتصادی در اکوایران منتشر می شود؟ اکوایران از ابتدای فعالیت خود سعی کرده تا علاوه بر پوشش خبرهای موثق که دارای ارزش خبری هستند، بخش زیادی از فعالیت های محتوایی خود را روی اخباری متمرکز کند که جذابیت بیش تری برای مخاطبان این رسانه داشته باشند. مثلا یکی از اخبار پربازدید اکوایران، اخبار مربوط به دکتر حسین علایی، استاد دانشگاه تهران است که به واکاوی تاریخی سیاسی مباحث و اخبار روز اقتصادی می پردازد. براساس آمارهایی که وب سایت اکوایران جمع آوری کرده است، اکثر مخاطبان اقتصاد و اکونومی به دنبال آخرین خبرهایی هستند که در حوزه بیمه، ارز و طلا، بانک، مسکن، اکوایران بورس و رمز ارزها منتشر می شود و اکوایران به خوبی نیازهای این بخش را برطرف می کند. در یک نگاه کلی اما می توانیم اخباری که تحت پوشش اکوایران هستند را به موارد زیر دسته بندی کنیم: آخرین اخبار خودرو در اکوایران یکی از پربازدیدترین قسمت تمام وب سایت های خبری و خبرگزاری ها، قسمت مربوط به آخرین اخبار خودرو و صنعت خودروسازی است که همیشه جزء خبرهای داغ و پربازدید به شمار می روند. علت اینکه خبرها و مطالب مربوط به صنعت خودرو تا این حد پربازدید است، این است که امروزه افراد بیش از گذشته به دنبال این هستند که چه اتفاقات و جریاناتی در بازار خودرو درحال وقوع است و با آگاهی از این اتفاقات و تحلیل های کارشناسان بدانند که چه زمانی بهترین موقع برای خرید و فروش خودرو است. روزانه مقالات و خبرهای بسیاری در این حوزه منتشر می شود که اکوایران با انتخاب موثق ترین آنها و انتشارشان در کانال های ارتباطی که بالاتر به آنها اشاره کردیم آنها را در سریعترین زمان در اختیار مخاطبانش قرار می دهد. اخبار موثق بورس و ارزهای دیجیتال در اکوایران ارزهای دیجیتال و معاملات بورس اگرچه سالیان زیادی است که در دنیا خبرساز می شوند، اما به تازگی توانسته است بصورت گسترده وارد دنیای یکسری از افراد و مخاطبان اقتصاد ایران شوند و بسیاری از افراد نیز توانسته اند با استفاده از نوساناتی که معاملات بورس و ارزهای دیجیتالی به خود می گیرند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. اما همه می دانیم که بی گدار به آب زدن نتیجه ای جز غرق شدن نخواهد داشت و از آن طرف افراد بسیار زیادی هم هستند که صرفا با استناد به شنیده های خود وارد دنیای بورس و رمز ارزها شدند و ضررهای سنگین و غیرقابل جبرانی را متحمل شده اند. به همین دلیل هم اکوایران بخش ویژه ای مربوط به اخبار و محتوای اختصاصی در رابطه با ارزهای دیجیتال و دنیای بورس اختصاص داده است تا با افزایش اطلاع رسانی در این حوزه که هم جای پیشرفت و هم جای ضرر زیادی دارد، مخاطبان خود را آگاه تر و آماده تر به جلو هدایت کند. آخرین اخبار فولاد و صنعت در اکوایران اخبار آهن و فولاد یکی دیگر از مهم ترین خبر هایی است که افراد فعال در این حوزه، شامل معماران و مهندسان پروژه های عمرانی به دنبال آن هستند. می دانیم که آهن آلات تقریبا در تمام بخش های زندگی ما نقش دارند. از ساخت و ساز گرفته تا پروژه های عمرانی و صنعتی، خودرو، مسکن و... همه و همه تحت تاثیر شدید قیمت فولاد و آهن هستند و به همین دلیل هم هست که کوچک ترین تغییر در قیمت خرید و فروش این فرآورده ها می تواند قیمت خودرو و مسکن را تکان دهد. همچنین صنعت فولاد و آهن از جمله اصلی ترین شاخصه های پیشرفت و صنعتی شدن یک کشور به شمار می رود که کشور ما در این زمینه توانسته به جایگاه ویژه ای دست پیدا کند. وجود کارخانجات مختلف و پرظرفیت در سراسر ایران باعث شده تا ظرفیت تولید فولاد و آهن با کیفیت این کشور بیش از پیش افزایش پیدا کند و جزء تامین کننده های فولاد دنیا به شمار برود. اکوایران به عنوان یکی از رسانه های شناخته شده و فعال اقتصاد ایران و جهان آخرین اخبار و تحلیل های خبری در حوزه این صنعت گسترده را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. اخبار ارز و دلار  در اکوایران اکوایران مثل دیگر رسانه های تخصصی اقتصادی خبرهای دست اول و معتبری که در حوزه ارز های جهانی منتشر می شود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد. در واقع اکو ایران در تلاش است مخاطبانی که بدست می آورد را در جریان آخرین اخبار قرار دهد تا با تحلیل آخرین وضعیت بازار روز، دید کاربران را نسبت به این بازار مهم باز تر کند. یکی دیگر از شاخصه های مهمی که باعث می شود قیمت محصولاتی که در طول روز یا ماه تهیه می کنیم تغییر کند ارز و دلار است که اکوایران دلار پوشش می دهد، به طوری که قیمت دلار می تواند به سادگی تعیین کند کالایی که امروز خریداری کرده ایم را فردا با همان مبلغ تهیه کنیم یا مجبور به پرداخت هزینه بیش تری باشیم. این مسئله باعث شده تا دنبال کردن اخبار این حوزه و رویداد های خبری مربوط به سکه و ارز های بین المللی مثل یورو و دلار به یکی از مهم ترین اخباری خبرگزاری ها و وب سایت های خبری تبدیل شود. همچنین طیف وسیعی از کاربران با استفاده از این اخبار می توانند اهداف سرمایه گذاری و سودآوری بیش تر خود را محقق کنند، بنابراین بخشی از هدف کلی این بخش ها افزایش دانش مردم نسبت به ارز ها و نوسانات آنهاست. اخبار مربوط به دنیای بیزینس و کسب و کار در اکوایران یکی دیگر از زمینه های مهم خبری و محتوایی که وب سایت اکوایران به آن می پردازد، بخشی است که مخصوص کارآفرینان و کسب و کار هاست و این افراد می توانند آخرین اخبار اقتصادی مربوط به آنها را در اختیار داشته باشند. دنبال کردن این اخبار برای کارآفرینان و خصوصا مدیران کسب و کار های نوپا یا استارتاپ های تازه تاسیس که در ابتدای ورود خود به دنیای بیزینس ها هستند بسیار لازم است، چون که در اختیار داشتن یک منبع کامل از این اطلاعات می تواند به شما در انجام بسیاری از کار ها کمک کند. شما در اکوایران می توانید آخرین و موثق ترین خبرهایی که در حوزه امور بانکی و یا قوانینی که در این حوزه وضع می شوند، صادرات و واردات، آخرین اطلاعات شرکت های بیمه، تغییرات قوانین و صدور چک یا دریافت وام و... را به راحتی در اختیار داشته باشید تا بسته به نوع فعالیتتان از این اطلاعات استفاده کنید. مزیتی که مطالعه این اخبار و اطلاعات برای شرکت ها و کسب و کارها دارد این است که به آنها در تصمیم گیری های مهمی که برای آینده کارشان می گیرند کمک می کند و با استفاده از تجربه کسب و کار های دیگر با دید بازتر عمل کرده و هوشمندانه تصمیم بگیرند. این امر سبب می شود جلوی بسیاری از اشتباهات بزرگ که ممکن است کار ها و فرایندهای آینده یک کسب و کار را به چالش بکشد گرفته شود چرا که شما از آخرین اخبار دنیای کارآفرینی و تحلیل های بازارهای مختلف آگاه خواهید بود. بررسی وب سایت اکوایران ظاهر، امکانات و نحوه چینش محتوا در وب سایت یکی از اصلی ترین مواردی است که مورد توجه افرادی که به دنبال بهترین خبرگزاری ها هستند قرار می گیرد، به شکلی که ظاهر یک وب سایت خبری و نگاه اولی که کاربران به سایت می اندازند تصمیم گیرنده ی اصلی در ماندن کاربر در آن وب سایت است. اکوایران یکی از رسانه های اقتصادی است که طراحی وب سایت آن از کیفیت خوبی برخوردار است و کاربر می تواند به راحتی به بخش ها و اطلاعاتی که به دنبالشان است دسترسی داشته باشد. این کاربر پسندی بودن سایت یکی از نقطه قوت های اکوایران نسبت به بسیاری از خبرگزاری های بزرگ به شمار می رود. در ادامه نگاهی به صفحه ی اول وب سایت این رسانه خواهیم داشت تا ببینیم با اسکرول کردن در صفحه اصلی آن چه نوع اطلاعاتی در اختیار ما قرار می گیرد. اکوایران در نگاه اول اول از همه در بالاترین قسمت صفحه ی این وب سایت می توانیم آخرین اخباری که در آن روز منتشر شده است را در اختیار داشته باشیم. اغلب خبرها و مطالبی که مشاهده می کنید به همراه ویدیوی اختصاصی آن منتشر شده اند و شما می توانید با کلیک روی هرکدام اطلاعات جامع آن صفحه را در قالب ویدیو بدست بیاورید. بعد از آن با هر اسکرول می توانیم خبرهای مختلفی را ببینیم که به شکل دسته بندی شده در اختیارمان قرار می گیرند و ما می توانیم آخرین اخبار هر حوزه را در همان صفحه اول در اختیار داشته باشیم. این دسته بندی ها به ترتیب شامل موارد زیر می باشند: اخبار اقتصاد کلان آخرین خبرهایی که در حوزه تورم، وضعیت اقتصادی جامعه، امور مالیاتی و هزینه های دولت در این قسمت قرار گرفته است. اخبار طلا و ارز همانطور که از نامش مشخص است، خبرهای موثق حول ارز، سکه، دلار و طلا منتشر می شوند به ساده ترین شکل در اختیار شما قرار دارد . اخبار بورس یکی از قسمت های محبوب کاربران که خبرهای افزایش قیمت سهام شرکت ها، اخبار مربوط به سرمایه گذاری، مطالب آموزشی و تحلیل های بنیادی شرکت ها در آن قرار می گیرد. اخبار تجارت خبرهای حوزه صادرات و واردات، قیمت های فولاد و خبر های آن، اخبار و قوانین جدید گمرک و اخبار تولیدکنندگان ایرانی در این قسمت منتشر می شوند. اخبار سیاسی اخبار کشورهای مختلف و تصمیمات سیاستمدار های آنها، اخبار پنج به علاوه یک و خصوصا آخرین اخبار برجام که امروزه بسیار داغ است را در این قسمت پیدا خواهید کرد. اخبار مسکن بالا و پایین رفتن قیمت مسکن، قوانین جدیدی که برای ساخت و ساز وضع می شود، گزارش شرایط محله های مختلف تهران و شهر های مختلف و... در بخش مسکن اکوایران منتشر می شوند. آخرین اخبار صنعت خودرو صنعت خودرو نیز یکی از بخش های پرطرفدار برای کاربران است که در آن خبرهای مربوط به خودرو های داخلی و خارجی در اختیارشان قرار می گیرد. اخبار حوزه انرژی  شرایط قطعی برق شهر ها، خبرهای حوزه نفتی، قوانین و اخبار اوپک، توافقات کشور ها، اخبار صادرات و واردات نفت و گاز را می توانید در این قسمت مطالعه نمایید. آخر هفته با اکو ایران بخش آخر صفحه اصلی وب سایت رسانه اکوایران به نام آخر هفته با اکوایران، شامل پربازدیدترین اخباری است که در طول یک هفته منتشر می شود و از استقبال خوبی از سمت کاربران برخوردار می شود.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

پیشنهاد ویژه

  • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
  • دولت به خودرو 40 هزار میلیارد وام داد
  • قیمت طلا و سکه امروز پنج شنبه 15آبان 1404/ افزایش قیمت طلا + جدول و جزئیات کامل
  • ۹۱ درصد اتوبوس‌های کشور فرسوده‌اند/ ۸ میلیون خودرو فرسوده در ایران؟
  • گارانتی خودرو ایران از آمریکا جلو زد
  • اظهارات مهم عراقچی در مورد توان موشکی ایران
  • آغاز دهه فاطمیه با نغمه‌های معرفت در رادیو
  • «شگرد» به اسپانیا رسید
  • اگر غذاهای ایرانی احیا نشود، بخشی از هویت فرهنگی‌مان را از دست می‌دهیم/ نوشیدنی‌های طبیعی و اصیل ایرانی جای خود را به سیروپ‌های صنعتی داده‌اند/ غذاهای سنتی بسیاری از کمبودهای تغذیه‌ای را جبران می‌کنند/ فست‌فودها ذائقه مردم را ربوده‌اند
  • نسخه ویژه نابینایان «شب‌های روشن» با صدای بهنوش طباطبایی منتشر می‌شود
  • آثار راه‌یافته به مرحله مصاحبه حضوری فراخوان «وطن؛ پناهگاه» اعلام شد
  • گردشگری 724
  • ارتباط با تیم گردشگری 724
  • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
  • خرید رپورتاژ
  • درباره گردشگری 724
  • شرایط بازنشر محتوا
  • عصر گردشگری
  • قیمت تور مالدیو

info@gardeshgari724.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس