گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
۱۷
تیر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
دهک‌های ۴ تا ۷ باید بدانند؛ کالابرگ سوم به ایستگاه تیرماه رسید

دهک‌های ۴ تا ۷ باید بدانند؛ کالابرگ سوم به ایستگاه تیرماه رسید

از روز شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۴، مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی با تمرکز بر حمایت از سه دهک کم‌درآمد آغاز شد. در این مرحله، بیش از ۲۸ میلیون نفر از خانوارهای ایرانی می‌توانند با اعتبار ۵۰۰ هزار تومانی به‌ازای هر نفر، ۱۱ قلم کالای اساسی را به انتخاب خود خریداری کنند. اما آیا دهک‌های چهارم تا هفتم نیز به‌زودی مشمول این طرح خواهند شد؟ جزئیات این مرحله و ابهامات آن را در ادامه بخوانید.

تیر 17, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر


    فهرست محتوا



  • اولویت با سه دهک اول



  • ابهام در زمان تخصیص اعتبار به دهک‌های ۴ تا ۷



  • توضیحات سخنگوی دولت درباره دهک‌های بالاتر



  • چالش تأمین منابع مالی



  • منابع دهک‌های بعدی از کجا تأمین می‌شود؟

مرحله سوم طرح یارانه معیشتی کالابرگ از روز شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۴ به‌طور رسمی کلید خورد. در این مرحله، خانوارهای سه دهک اول درآمدی در اولویت قرار دارند و هر عضو خانوار مشمول دریافت اعتبار ۵۰۰ هزار تومانی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل لبنیات، پروتئین و خواروبار می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که خانوارها در انتخاب نوع و برند کالاها آزاد هستند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. البته، اگر هزینه خرید از سقف اعتبار بیشتر شود، مابه‌التفاوت باید توسط خریدار پرداخت شود.

اولویت با سه دهک اول

احمدی میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد که بیش از ۲۸ میلیون نفر از سه دهک اول درآمدی مشمول این طرح هستند. به گفته وی، این افراد می‌توانند بر اساس نیاز خود، کالاهای موردنظر را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند. این طرح با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد و تأمین نیازهای اساسی آن‌ها طراحی شده است.

دهک_بندی

ابهام در زمان تخصیص اعتبار به دهک‌های ۴ تا ۷

با شروع مرحله سوم، پرسش‌های زیادی درباره وضعیت دهک‌های چهارم تا هفتم مطرح شده است. آیا این گروه نیز مانند مراحل قبلی مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد؟ وزیر رفاه در حاشیه جلسه اخیر هیئت دولت اعلام کرد که بر اساس دستور رئیس‌جمهور، منابع مالی لازم برای این دهک‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین شده است. بااین‌حال، زمان دقیق تخصیص اعتبار ۳۵۰ هزار تومانی برای این گروه همچنان نامشخص است. برخی گمانه‌زنی‌ها از آغاز این مرحله برای دهک‌های مذکور از ۱۷ تیرماه خبر می‌دهند، اما هنوز تأیید رسمی در این‌باره ارائه نشده است.

توضیحات سخنگوی دولت درباره دهک‌های بالاتر

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در نشست خبری اخیر خود به انتقادات درباره حذف پنج دهک بالاتر پاسخ داد و تأکید کرد که سیاست دولت همچنان حمایت از هفت دهک اول است. بااین‌حال، به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، در حال حاضر تنها سه دهک اول (حدود ۲۸ میلیون نفر) مشمول دریافت کالابرگ هستند و تخصیص اعتبار به دهک‌های چهارم تا هفتم به‌تدریج انجام خواهد شد.

چالش تأمین منابع مالی

یکی از چالش‌های اصلی طرح کالابرگ، تأمین منابع مالی آن است. طبق قانون بودجه ۱۴۰۴، دولت موظف بود با حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، منابع لازم برای افزایش اعتبار کالابرگ دهک‌های پایین را تأمین کند. اما این تکلیف قانونی اجرا نشد و یارانه دهک‌های بالا همچنان پرداخت می‌شود. در عوض، دولت با برداشت معادل ریالی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، منابع موردنیاز برای پرداخت اعتبار ۵۰۰ و ۳۵۰ هزار تومانی به هفت دهک را تأمین کرد. بااین‌حال، طبق اظهارات وزیر رفاه، بخش عمده این منابع در دو مرحله قبلی مصرف شده و اکنون تنها حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده که قرار است به سه دهک اول اختصاص یابد.

دهک-بندی-خانوار

منابع دهک‌های بعدی از کجا تأمین می‌شود؟

در حالی که تخصیص اعتبار به دهک‌های چهارم تا هفتم در دستور کار قرار دارد، هنوز مشخص نیست منابع مالی این بخش از طرح از چه محلی تأمین خواهد شد. آیا دولت بار دیگر به سراغ صندوق توسعه ملی خواهد رفت یا منابع جدیدی در نظر گرفته شده است؟ این پرسش همچنان بی‌پاسخ مانده و باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتری از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

کانال تلگرام گسترش نیوز

اینستاگرم گسترش نیوز


منبع:

تابناک


  • گسترش نیوز



  • اقتصاد


  • دهک‌های ۴ تا ۷ باید بدانند؛ کالابرگ سوم به ایستگاه تیرماه رسید


  • بانک و بیمه


  • دهک‌های ۴ تا ۷ باید بدانند؛ کالابرگ سوم به ایستگاه تیرماه رسید


کدخبر:
356114


امیر خیرخواهان



۱۴۰۴/۰۴/۱۷ ۰۷:۰۰:۰۰

من رو دنبال کنید نویسنده:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + 7 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری ریلی ایران در زمان جنگ؛ بررسی تأثیرات اجتماعی و اقتصادی
    • صدور گذرنامه زائران اربعین در کمترین زمان ممکن
    • این گروه از زائران اربعین نیاز به مجوز خروج ندارند
    • مبلغ سنگین اینتر برای فروش طارمی
    • یک گزینه جذاب وحید هاشمیان برای پرسپولیس
    • ساپینتو بالاخره به تهران رسید
    • پرسپولیس: ۸۰ میلیارد بدهیداین بازیکن را ببرید
    • تولید خاویار ۱۷ درصد افزایش یافت
    • ۶۰ درصد پول چایکاران پرداخت شد
    • ثبت سفارشات جدید واردات شکر از ۲۱ تیر آغاز می‌شود
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس