گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
۶
مهر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
جای خالی صنایع دستی در سبدخرید خانوارهای اصفهان

جای خالی صنایع دستی در سبدخرید خانوارهای اصفهان

اصفهان- رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت:صنایع دستی هنوز جایگاه شایسته‌ای در سبدخرید خانواده‌ها ندارد،اما امیدواریم بابرگزاری رویدادها مردم را بیش از گذشته به خریداین محصولات تشویق کنیم.

مهر 6, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش خبرنگار مهر، مجدالدین تاج، صبح سه‌شنبه نشست خبری اولین جشنواره سوغات اصفهان که در محل اتاق اصناف اصفهان برگزار شد با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه پایدار شهر اصفهان اظهار کرد: تجربه نشان داده توسعه صنعتی برای اصفهان جز آلودگی هوا و بحران کم‌آبی دستاوردی نداشته و تنها راه نجات اقتصاد این شهر رونق گردشگری و تقویت صنایع دستی است.

وی با قدردانی از نقش رسانه‌ها در حمایت از فرهنگ و هنر اصفهان افزود: خبرنگاران همواره زبان گویای هنرمندان بوده‌اند و مشکلات این قشر را بازتاب داده‌اند. امروز نیز با همراهی مسئولان استان و حامیان اصناف، نخستین جشنواره سوغات اصفهان شکل گرفته است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به همزمانی این جشنواره با پویش «اصفهان برای ایران» گفت: از دهم شهریور تا دهم مهر بیش از ۱۰۰ رویداد فرهنگی و هنری در استان در حال برگزاری است که نقش مهمی در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های اصفهان دارد.

وی بیان کرد: جشنواره سوغات برای نخستین بار سه رسته صنایع دستی، شیرینی و خوراکی‌های سنتی و پوشاک را در کنار هم قرار داده تا گردشگران بتوانند محصولات بومی اصفهان را به عنوان یادگار با خود ببرند.

تاج ادامه داد: تاکنون ۲۵ حامی برای برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند و نهادهایی چون استانداری، شهرداری، شورای شهر، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی در کنار سایر دستگاه‌های دولتی در اجرای این جشنواره نقش‌آفرین هستند.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های متعددی در سطح شهر اصفهان برای عرضه محصولات جشنواره تجهیز شده و شهروندان می‌توانند با خرید صنایع دستی و سوغات در این طرح مشارکت کنند. همچنین در روز نهم مهرماه مراسم اختتامیه همراه با قرعه‌کشی و اهدای جوایز نفیس برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی این جشنواره را تقویت اقتصاد هنرمندان و ایجاد تقاضا در بازار صنایع دستی دانست و گفت: متأسفانه صنایع دستی هنوز جایگاه شایسته‌ای در سبد خرید خانواده‌ها ندارد، اما امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی مردم بیش از گذشته به خرید این محصولات ترغیب شوند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در پایان از عموم شهروندان و گردشگران خواست با حضور در جشنواره و خرید سوغات اصفهان، هم از هنرمندان حمایت کنند و هم به تقویت اقتصاد فرهنگی شهر یاری رسانند.

برگزاری نخستین جشنواره سوغات اصفهان با هدف ترویج نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت‌های اصناف

محمد نمکی‌زاده، رئیس اتاق اصناف اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند نشاط و امید است و جشنواره سوغات می‌تواند گامی مؤثر در این مسیر باشد.

وی با اشاره به همکاری اتحادیه‌های صنایع‌دستی، گز و شیرینی و قند و پولکی اصفهان در برگزاری این جشنواره افزود: هدف اصلی از برپایی چنین رویدادهایی، معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر اصناف اصفهان در کنار تزریق شادی و انگیزه به جامعه است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در همراهی با اصناف و تقویت جریان نشاط اجتماعی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به انعکاس اخبار امیدبخش و مثبت نیازمندیم و این رسالت مهم بر عهده رسانه‌ها قرار دارد.

نمکی‌زاده با اشاره به تجربه موفق برگزاری جشنواره غذا در ماه گذشته خاطرنشان کرد: هرچند آن جشنواره در مقیاس کوچک و مدت زمان محدود برگزار شد، اما نشان داد که ظرفیت‌های اصناف برای برگزاری رویدادهای مردمی بسیار گسترده است.

وی افزود: جشنواره سوغات اصفهان می‌تواند الگویی برای بازسازی سرمایه اجتماعی و افزایش همبستگی باشد و امیدواریم با همکاری اصناف و پشتیبانی رسانه‌ها، زمینه تحقق این هدف فراهم شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تأکید کرد: امروز بیش از هر چیز وظیفه داریم با برگزاری برنامه‌های شاد و امیدآفرین، نشاط را به خانواده‌ها و در نتیجه به جامعه تزریق کنیم.

من رو دنبال کنید نویسنده:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد.فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است.انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است.ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند.میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 11 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • حضور هنرمندان کرمانشاهی در نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی سمنان
    • کردستان می‌تواند مقصد گردشگری مذهبی در کشور باشد
    • مجوز آموزشگاه‌های صنایع‌دستی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی صادر می‌شود
    • جشنواره سوغات اصفهان گامی برای رونق صنایع دستی و توسعه گردشگری استان
    • جای خالی صنایع دستی در سبدخرید خانوارهای اصفهان
    • میراث‌فرهنگی کردستان پیشران توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه است
    • نمایشگاه پاییزه در بیرجند
    • نخستین جشنواره برکت روستا در خوانسار
    • مرمت عمارت تاریخی والی هلیلان با مشارکت خیرین میراث فرهنگی
    • ۴۰۰ هنرمند ۱۰ رشته صنایع دستی در ساری فعال هستند
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!
    • ابزار ادرار سرپایی بانوان
    • اقامت دائم اسپانیا

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس
      • آموزش پایه نهم