گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
۱۶
مهر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
تکلیف آمار گردشگران ورودی باید مشخص شود

تکلیف آمار گردشگران ورودی باید مشخص شود

عضو جامعه تورگردانان ایران گفت: یک بار برای همیشه هم که شده تکلیف آمار گردشگران ورودی باید مشخص شود چون این آمار در برنامه ریزی تصمیم سازان تاثیر زیادی می‌گذارد.

اسفند 18, 1403 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

اکبر غمخوار عضو جامعه تورگردانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: عددهایی که درباره تورهای ورودی گردشگران به کشور مطرح می‌شود نشان دهنده آن است که همه هتل‌ها پر و آژانس‌ها نیز مشغول کار هستند در صورتی که این‌طور نیست باید آمار ورود گردشگران به کشور بر اساس تعاریف سازمان گردشگری ملل متحد که کتابچه‌ای هم در این رابطه تدوین کرده باشد در آن گفته شده گردشگر به کسی می‌گویند که حداقل یک شب در مقصد بماند.

وی ادامه داد: باید برای یک بار هم که شده، آمار گردشگران را به صورت واضح و درست بیان کنیم چون آمار غلط در برنامه ریزی تصمیم سازان اثر می‌گذارد. مسئولان وزارت میراث فرهنگی می‌گویند ما شش میلیون گردشگر خارجی در سال داریم هر گردشگر اگر یک هزار و پانصد دلار هزینه کند باید درآمد ارزی کشور از این حوزه ما نه میلیارد دلار باشد در این صورت باید همه آژانس‌ها و هتل‌ها سرشان شلوغ باشد. در حالی که اکنون آمار و اطلاعاتی که داده می‌شود بیشتر از تردد در مرزهای کشور است. مثلاً در میرجاوه افراد در یک روز خرید می‌کنند و به کشورشان برمی گردند همین رفت و آمدها را در آمار گردشگران ایران دخیل می‌کنند.

غمخوار گفت: باید در مرزها از افرادی که به ایران می آیند چند سوال پرسید اینکه با چه هدفی آمده‌اند و چقدر اقامت می‌کنند. در این باره هم دفترچه راهنمای مناسبی تهیه شده است. این اقدام موجب می‌شود تا بدانیم چه تعداد گردشگر با چه هدفی به ایران آمده‌اند و چقدر با ترددهای مرزی متفاوت است.

این آژانس دار همچنین درباره هزینه‌های تبلیغاتی ایران در حوزه گردشگری نیز گفت: ایران چه هزینه‌ای برای تبلیغات می‌کند؟ ما برای اصلاح تصور خارجی‌ها باید هزینه تبلیغات کنیم. بر اساس قانون باید عوارض خروج از کشور هر ایرانی صرف تبلیغات شود ولی اکنون این هزینه صرف حقوق و هزینه‌های جاری می‌شود. چرا پولی که مجلس برای تبلیغات گذاشته را در جاهای دیگر خرج می‌کنند؟

وی گفت: اتفاقات مختلف در کشور موجب می‌شود گردشگری دچار مشکل شود. ما امنیت داریم ولی تا یک حادثه‌ای در کشورمان رخ می‌دهد رسانه‌های داخلی و خارجی آن را برجسته نشان می‌دهند و گردشگر خارجی را می‌ترساند. ما اگر می‌خواهیم آمار ورود گردشگران را به آمار دلخواهمان نزدیک کنیم باید دستگاه دیپلماسی و دولتی تلاش اساسی کند.

غمخوار گفت: رسالت معرفی ایران به عهده بخش خصوصی نیست. بلکه معرفی ایران وظیفه دولت است. ما ظرفیتی به نام ایرانیان خارج از کشور را داریم که بهترین فرصت هستند تا دوباره به ایران بیایند اگر کسی در خارج از کشور اقامت داشته باشد می‌تواند به وطن برگردد و باز هم به عنوان گردشگر نامش ثبت شود. ترکیه با همین ترفند آمار گردشگرانش را بالا می‌برد.

وی به کمبود زیرساخت‌های گردشگری در کشور هم اشاره کرد و گفت: کمبود تأسیسات زیربنایی که مهمترین آن پرواز است، بسیار اهمیت دارد. گردشگران از کدام کشورها می‌توانند به مناطق آزاد کشور ما سفر کنند؟ باید آنها به تهران بیایند و تا مناطق آزاد دوباره پرواز داشته باشند.

این تورگردان بیان کرد: در حوزه گردشگری سلامت ما در دنیا بهترین هستیم ولی گردشگران به کشورهای دیگر می‌روند. باید برای جذب آنها تلاش شود.

غمخوار درباره نمایشگاه‌های گردشگری هم گفت: ۳۰ نمایشگاه بین المللی در دنیا برگزار می‌شود که شاید ما در ۵ نمایشگاه شرکت می‌کنیم باید بتوانیم بازارهای جدید خلق کنیم وقتی مقاصد جدید به وجود بیاید و از آن استقبال شود ایرلاین‌ها نیز در این مسیرها پرواز می‌گذارند. باید بتوانیم بازار تقاضا را با حضور در نمایشگاه تحریک کنیم. ما در ایران هم نمایشگاه بین المللی برگزار می‌کنیم ولی جز چند کشوری که می‌خواهند ایران مسافر ببرند کسی در آن شرکت نمی‌کند.

من رو دنبال کنید نویسنده:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد. فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است. انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است. ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند. میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

پیشنهاد ویژه

  • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
  • هنر بدون انسانیت ماندگار نمی‌شود/ هنرمندِ حقیقی در پی معناست نه «نام»
  • علیرضا قربانی «ایرانم» را در جنوب ایران می‌خواند
  • رونمایی از کتاب «لطفاً از خاطره‌های من برو» در اهواز
  • رونمایی یکی از خاص‌ترین فرش‌ها در هفته تهران
  • گوگل شکست خورد
  • افتتاح آرامگاه شمس تبریزی تا مهر ماه سال آینده
  • مهندس ایرانی ایلان ماسک، فونت وزیر را به ایکس اضافه کرد
  • جمعه‌ها، اوج تماشای ایرانی‌ها در اینستاگرام /چه محتوایی در اینستاگرام ایران، خریدار دارد؟
  • همکاری خودرویی ایران و چین دور از مکانیزم ماشه
  • فوری/ آغاز قرعه کشی محصولات ایران خودرو + جزییات
  • گردشگری 724
  • ارتباط با تیم گردشگری 724
  • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
  • خرید رپورتاژ
  • درباره گردشگری 724
  • شرایط بازنشر محتوا
  • عصر گردشگری
  • قیمت تور مالدیو
  • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!
  • ابزار ادرار سرپایی بانوان
  • اقامت دائم اسپانیا

info@gardeshgari724.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم