گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
۱۷
مهر
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
آمادگی برای بازگشایی درهای فرهنگی به روی گردشگران جهانی

آمادگی برای بازگشایی درهای فرهنگی به روی گردشگران جهانی

وزیر میراث‌فرهنگی ناظر به بحران‌های اخیر منطقه‌ای و بازنمایی چهره ایران در سطح بین‌الملل گفت:در جهان معاصر، هیچ متنی مهم‌تر از مردم نیست و آینده ایران با اتکا به سرمایه اجتماعی تضمین می شود.

تیر 4, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر
به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، روز سه‌شنبه سوم تیرماه، در نشست سراسری معاونت میراث‌فرهنگی که در سالن نوروز این وزارتخانه برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های مستمر فعالان حوزه حفاظت از آثار فرهنگی-تاریخی، سخنانی راهبردی در باب هویت ملی، وضعیت منطقه‌ای و چشم‌انداز گردشگری بین‌المللی ارائه کرد.
وی با ارج‌نهادن به دغدغه‌مندی مجموعه متولیان حوزه میراث‌فرهنگی، تصریح کرد: از همه کسانی که در این ایام مسئولانه و با دغدغه، در مسیر صیانت از آثار و اشیای تاریخی و حفاظت از هویت ملی ایران کوشیده‌اند، قدردانی می‌کنم.
وی در تبیین بنیان‌های استمرار حیات ملی ایران، حفظ هویت تاریخی را نقطه کانونی دانست و اظهار داشت: حفظ هویت تاریخی و هویت ملی و شرافت جمعی یک ضرورت ملی است. از این‌رو، عنصر مرکزی ایران به‌مثابه نقطه وحدت و وفاق مورد توجه نظام حکمرانی و آحاد مردم باشد. ایران دایره‌ای وحدت‌بخش است که همه ما را در خود جای داده و در بحران‌ها، این پیوند ملی بیش از پیش آشکار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید از حاشیه‌ها عبور کرد و به “متن” پرداخت، افزود: هیچ متنی مهم‌تر از مردم نیست. ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به تمرین همدلی و وفاق نیاز دارد.
صالحی‌امیری با ارجاع به تحولات اخیر منطقه‌ای و روایت‌های رسانه‌ای مخدوش درباره ایران، گفت: تحلیل استراتژیک دشمن، به‌ویژه رژیم‌صهیونیستی، نسبت به ایران، نادرست و غیرواقع‌بینانه بود. تصور آنان این بود که با به شهادت رساندن فرماندهان نظامی و بهره‌گیری از دروغ‌های بزرگ در ابررسانه‌هایشان، می‌توانند اراده مردم ایران را در هم شکنند. اما تجربه ۴ دهه گذشته نشان داده است که ملت ایران از هر بحران، سرافرازانه عبور کرده‌اند و این بار نیز چنین خواهد بود.
وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه، به ضرورت تعریف جدیدی از وظایف حاکمیتی با محوریت مردم اشاره کرد و چهار محور راهبردی را اینگونه برشمرد: حفظ حیثیت ملی، بقای سرزمینی ایران عزیز، بقا و استمرار نظام سیاسی و تضمین زیست شرافتمندانه و شایسته مردم.
وی افزود: مردم بنیان اصلی بقای ملی هستند و از این‌رو، باید برنامه‌ریزی‌ها معطوف به تأمین معیشت و زیست شرافتمندانه آنان باشد. امروز بازگشت به مردم و قدرشناسی از نقش تاریخی آنان باید در صدر سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد.
صالحی‌امیری با تأکید بر لزوم بازسازی چهره بین‌المللی ایران، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد تصویری ناامن و متخاصم از ایران به افکار عمومی جهان القا کند. رسالت ما مقابله با این تصویرسازی جعلی و معرفی چهره صلح‌دوستانه، تمدنی و فرهنگی ایران به جامعه جهانی است.
وی ادامه داد: ایران با اتکا به فرهنگ غنی، تاریخ پرافتخار و هویت ملی، همواره مقتدرانه زیسته است. اقتدار ایران در مردم، سرمایه اجتماعی، فرهیختگان و میراث تاریخی آن تجلی دارد. رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه ملی، باید این حقیقت را بازنمایی کنند که همه ایرانیان، فارغ از هرگونه خط‌کشی‌های قومی و مذهبی، در دایره ایران یکپارچه‌اند.
صالحی‌امیری با اشاره به پیام ضمنی بحران‌های اخیر، تصریح کرد: با همه تلخی‌ها، این وقایع یک پیام روشن داشت، هر گاه زخمی بر بخشی از ایران وارد شود، همه ملت ایران آن را احساس می‌کنند. این انسجام ملی باید حفظ و تعمیق یابد.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به عملکرد مثبت کشور در حوزه حفاظت از میراث‌فرهنگی، از ضرورت آماده‌سازی شرایط برای احیای صنعت گردشگری خارجی سخن گفت و اعلام کرد: باید با طراحی زیرساخت‌های مناسب، بستر حضور دوباره گردشگران خارجی در ایران و گسترش گردشگری داخلی را فراهم آوریم. این امر نه‌تنها به اقتصاد فرهنگی کمک می‌کند، بلکه فرصتی است برای ترمیم و بازنمایی چهره واقعی، صلح‌طلب و تمدن‌ساز ایران در عرصه بین‌الملل.

من رو دنبال کنید نویسنده:

مهر نیوز

خبرگزاری مهر (MNA) از هجدهم اسفندماه سال ۸۱ فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده و پس از آن در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۲. متقارن با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت رسول گرامی اسلام (ص) به صورت آزمایشی بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت. این خبرگزاری سوم تیرماه سال ۱۳۸۲ همزمان با روز اطلاع رسانی دینی فعالیت رسمی خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز کرد و بخش عربی «مهر» ۱۴ دی ماه همان سال، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت فعالیت خود را در پیش گرفت. ۱) اداره کل اخبار داخلی: این اداره کل متشکل از «گروه‌های فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، جامعه، دین و اندیشه، حوزه و دانشگاه، دانش و فناوری، ورزش و عکس» است. ۲) اداره کل اخبار خارجی: اداره اخبار خارجی مهر در دو بخش فارسی شامل: «گروه‌های خبری آسیای شرقی و اقیانوسیه، آسیای غربی، اوراسیا، خاورمیانه و آفریقای شمالی، آفریقای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و ایران در جهان» و بخش زبان‌های خارجی، شامل «عربی، انگلیسی، استانبولی، اردو و کردی» فعال است. ۳) اداره کل اخبار استان‌ها: خبرگزاری مهر با دارا بودن دفتر خبری در تمامی استان‌ها، اخبار استانی را در ۵ گروه منطقه‌ای در سطح کشور دسته بندی نموده است که شامل مناطق «شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز» است. ۴) اداره کل رسانه‌های نو: به منظور فعالیت مؤثر خبرگزاری مهر در فضای مجازی این اداره در بخش‌های «شبکه‌های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک، رادیومهر و مجله مهر» به تولید محتوا می‌پردازد. فعالیت‌های بین المللی خبرگزاری مهر ۵ سال پس از تأسیس در سال ۲۰۰۷ به عنوان چهلمین عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوآنا» در سیزدهمین نشست عمومی این اتحادیه پذیرفته شد. بعد از برگزاری بیست و نهمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه آذر ماه سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) در جاکارتا اعضای این گروه ضمن بررسی مصوبات اجلاس سال گذشته (۲۰۰۶) تهران، درخواست عضویت خبرگزاری مهر را نیز مورد بررسی قرار دادند و موافقت خود را با پیوستن مهر به عنوان چهلمین عضو «اوآنا» اعلام کردند. خبرگزاری مهر توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان و عرصه بین الملل ایفا کند. خبرگزاری مهر در سال ۲۰۰۹ میزبان سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین کمیته فنی اوآنا در تهران بوده‌است. خبرگزاری مهر در کنفرانس‌های مهم بین‌لمللی همچون: المپیک رسانه‌ها (چین ۲۰۰۹)، نشست سران اوآنا (کره جنوبی ۲۰۱۰)، چهاردهمین مجمع عمومی "اوآنا" (استانبول ۲۰۱۰)، سی و سومین نشست کمیته اجرایی و بیست و هفتمین نشست گروه فنی خبری اوآنا (مغولستان، اولانباتور ۲۰۱۱)، جشن پنجاهمین سال تأسیس اوآنا (بانکوک، تایلند ۲۰۱۲) دومین اجلاس جهانی رسانه‌ها (مسکو ۲۰۱۲) حضور فعال داشته و میهمان ویژه سومین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها (بوینس آیرس، آرژانتین ۲۰۱۰) بوده است. سی و هشتمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (فوریه ۲۰۱۵) سی و نهمین اجلاس کمیته فنی و اجرایی اوآنا (نوامبر ۲۰۱۵) اجلاس جهانی اقتصادی قزاقستان (۲۰۱۶) اجلاس جهانی رسانه‌ای اقتصادی سن پترزبورگ، روسیه (۲۰۱۶) اجلاس رسانه‌ای جاده ابریشم چین (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به نمایشگاه صنعت حلال تایلند به دعوت رسمی دولت تایلند (۲۰۱۶) اعزام خبرنگار به دوره آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به دعوت رسمی خبرگزاری (۲۰۱۶) کنفرانس رسانه‌های اسلامی، اندونزی (۲۰۱۶) چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی و شانزدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) پنجمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها، آذربایجان (نوامبر ۲۰۱۶) این خبرگزاری مبتکر پرچم سازمان ۵۰ ساله خبرگزاری‌های آسیا-اقیانوسیه بوده و منتخب فعال‌ترین خبرگزاری این سازمان در سال ۲۰۱۰ بوده است. انتشارات رسانه مهر خبرگزاری مهر در سال ۱۳۹۰ مجوز انتشارات رسانه مهر را با هدف انتشار کتاب و آثار مکتوب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. کتاب‌هایی همچون "جای پای جلال" نوشته مهدی قزلی، "حرفه‌ای " نوشته مرتضی قاضی و "واژه نامه اصطلاحات مطبوعاتی فارسی –انگلیسی" از جمله آثار انتشار یافته این مجموعه است. ارتباط با رسانه‌های جهان نظر به حضور بین‌المللی و اثرگذاری، این خبرگزاری ۶ زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی، اردو، کردی) به عنوان، مرجع قابل اعتمادی برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل شده است. از این رو بسیاری از رسانه‌های خارجی ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در منطقه مورد نظر برای تبادل اخبار و انعکاس وقایع مهم خبری دو کشور اقدام به امضا تفاهم نامه همکاری با خبرگزاری مهر کرده‌اند. خبرگزاری شینهوا (چین)، کیودو (ژاپن)، پی تی آی (هند)، تاس (روسیه)، اسپوتنیک (روسیه)، افه (اسپانیا)، برناما (مالزی)، پیرولی (گرجستان)، آکوپرس (رومانی)، یونهاپ (کره جنوبی)، پرنسا لاتینا (کوبا)، وی ان ای (ویتنام)، جیهان (ترکیه)، آنتارا (اندونزی)، ترند (آذربایجان)، نیوزیانا (زیمبابوه)، مونتسامه (مغولستان)، سانا (سوریه)، ای پی پی (پاکستان)، پی ان ای (فیلیپین) و آوا (افغانستان) برخی از خبرگزاری‌های طرف قرارداد با خبرگزاری مهر هستند. میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری مهر خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند. با مهر به دنیا نگاه کنیم صاحب امتیاز: سازمان تبلیغات اسلامی مدیر عامل و مدیر مسئول: محمد مهدی رحمتی معاون خبر: محمدحسین معلم طاهری

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 12 =

پیشنهاد ویژه

  • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
  • ماجرای پایتخت شدن تهران از زمان قدیم
  • ضرورت ورود قوه‌قضاییه و شورای‌عالی فضای‌مجازی به صیانت از میراث‌ملی
  • بازدید وزیر میراث‌ فرهنگی از اقامتگاه تاریخی «تجلی پروانک» سپیدان فارس
  • معرفی سه روستای گردشگری و پاسخ به حواشی صحبت‌های وزیر میراث
  • صالحی امیری: درآمدهای گردشگری باید به صورت مستقیم به مردم محلی بازگردد
  • وزیر میراث فرهنگی : «فارس» ویترین فرهنگ و هنر ایران زمین است
  • حمله هکرها به دیسکورد / خطر لو رفتن ۷۰ هزار کارت شناسایی دولتی
  • متفاوت‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ / یک موبایل با ۳ باتری!
  • افزایش ۱۶۰ میلیون تومانی این خودروی اقتصادی بازار +جدول
  • فرمان تازه پزشکیان درباره کالابرگ | واریزی تازه در راه است ؟
  • گردشگری 724
  • ارتباط با تیم گردشگری 724
  • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
  • خرید رپورتاژ
  • درباره گردشگری 724
  • شرایط بازنشر محتوا
  • عصر گردشگری
  • قیمت تور مالدیو
  • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!
  • ابزار ادرار سرپایی بانوان
  • اقامت دائم اسپانیا

info@gardeshgari724.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم