گردشگری 724 | دنیای گردشگری
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
۲۷
مرداد
  • گردشگری 724
  • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
  • هتل ها
  • مقاصد سفر
  • غذا و رستوران
  • میراث فرهنگی
  • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
  • راهنمای سفر
  • سایر
    • همسفر ایرانی
    • بلیط اتوبوس
    • آموزش پایه نهم
آخرین وضعیت مرحله سوم یارانه معیشتی کالابرگ مشخص شد

آخرین وضعیت مرحله سوم یارانه معیشتی کالابرگ مشخص شد

در حالی‌که وعده آغاز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی برای ۲۷ اردیبهشت داده شده بود، اما همچنان هیچ اطلاع‌رسانی رسمی صورت نگرفته است. سکوت وزارت رفاه، تعلل هیأت دولت و فضای مبهم خبری باعث شده تا میلیون‌ها خانوار در بلاتکلیفی کامل قرار گیرند؛ وضعیتی که خاطره توقف ناگهانی کالابرگ در سال گذشته را زنده کرده و بار دیگر اعتماد عمومی به سیاست‌های معیشتی را زیر سؤال برده است.

اردیبهشت 27, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

در حالی که اعلام شده بود مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شود، اما هنوز هیچ خبر رسمی درباره آغاز این مرحله منتشر نشده است. به نظر می‌رسد اجرای این طرح حمایتی دوباره درگیر همان مشکلات و تعویق‌های قبلی شده است.

نبود تصمیم نهایی از سوی هیأت دولت و سکوت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موجی از شایعات و اطلاعات نادرست را در فضای مجازی به راه انداخته است. میلیون‌ها خانوار یارانه‌بگیر کالابرگ همچنان در انتظار هستند و در بلاتکلیفی کامل باقی مانده‌اند.

آینده‌ای نامعلوم برای یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمایت معیشتی

طرح کالابرگ الکترونیکی در بهمن ماه ۱۴۰۲ با هدف حمایت از دهک‌های پایین درآمدی راه‌اندازی شد و تاکنون دو مرحله اصلی را پشت سر گذاشته است. بعد از توقف ناگهانی در اواسط سال گذشته، این طرح در اسفندماه ۱۴۰۳ دوباره فعال شد و دو نوبت پرداخت اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی را رقم زد. با این حال، مرحله سوم همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ، اعلام کرده است که آغاز این مرحله منوط به تصمیم‌گیری هیأت دولت و ابلاغ رسمی است. وی تأکید کرده که تمامی اخبار مرتبط صرفاً از طریق رسانه‌های ملی و کانال‌های رسمی وزارت رفاه منتشر خواهد شد و عموم مردم باید از واکنش‌های غیررسمی و لینک‌های مشکوک خودداری کنند.

خرید-کالا

نگرانی از توقف کامل طرح

تعویق فعلی در حالی است که یاد توقف ناگهانی کالابرگ در سال گذشته هنوز تازه است. بسیاری از مردم نگرانند که این تأخیر، مقدمه‌ای برای حذف کامل یا تدریجی طرح باشد — آن هم در شرایطی که فشارهای معیشتی روز به روز افزایش یافته و سفره خانوارها تنگ‌تر می‌شود.

عدم اطلاع‌رسانی شفاف و عدم پاسخگویی به موقع از سوی دستگاه‌های مسئول، زمینه را برای گسترش شایعات و سوءاستفاده سودجویان فراهم کرده است. این وضعیت به بی‌اعتمادی عمومی نسبت به سیاست‌های حمایتی دولت دامن زده است.

کالابرگ؛ اولویت یا حاشیه؟

در شرایطی که دولت پزشکیان در ابتدای دوره خود قرار دارد، بسیاری معتقدند که اجرای مؤثر کالابرگ و نظارت دقیق بر قیمت‌ها باید در صدر اولویت‌های اقتصادی دولت قرار بگیرد. با این حال، ظاهراً توجه بیشتری به پروژه‌هایی چون مدرسه‌سازی، جشنواره‌های فرهنگی یا مباحث کلان سیاسی شده است.

جالب اینجاست که طرح کالابرگ با وجود مشکلات اجرایی، توانسته تا حدی تأثیر مثبتی بر سفره خانوارها داشته باشد. حتی برخی مقامات عالی‌رتبه شامل رئیس مجلس خبرگان و وزیر اطلاعات نیز بر ادامه آن تأکید کرده‌اند.

آخرین وضعیت مرحله سوم کالابرگ

طبق آخرین گزارش‌ها، هنوز تصمیم قطعی درباره اجرای مرحله سوم کالابرگ گرفته نشده است. با این حال، گفته می‌شود در صورت تأمین اعتبار، این مرحله از روزهای پایانی اردیبهشت با شروع برای خانوارهای تحت حمایت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی آغاز خواهد شد. در مراحل بعدی، دهک‌های درآمدی اول تا هفتم نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مبالغ اعتباری در مرحله سوم

  • دهک‌های اول تا سوم: ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر
  • دهک‌های چهارم تا هفتم: ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر

این اعتبار تا پایان خرداد ۱۴۰۴ قابل استفاده است.

کالاهای مشمول کالابرگ

کالاهای تحت پوشش طرح شامل ۱۱ قلم از گروه‌های زیر هستند:

  • لبنیات
  • پروتئین (گوشت، مرغ، ماهی)
  • روغن نباتی
  • برنج
  • تخم‌مرغ
  • مواد خوارباری ضروری

همچنین گفته شده که در این مرحله، امکان خرید از میادین میوه و تره‌بار نیز اضافه خواهد شد.

کالابرگ

نحوه بررسی اعتبار کالابرگ

برای مشاهده اعتبار و پیگیری وضعیت مصرف کالابرگ، سه روش رسمی در دسترس است:

۱. استفاده از کد دستوری: *۵۰۰*۱۴۶۳#

۲. نصب و استفاده از اپلیکیشن «شما»

۴. تماس با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه: ۶۳۶۹-۰۲۱

نکته مهم: این اطلاعات به‌روز و رسمی هستند و مردم باید از منابع غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

کانال تلگرام گسترش نیوز

اینستاگرم گسترش نیوز


منبع:

شرق


  • گسترش نیوز



  • اقتصاد


  • آخرین وضعیت مرحله سوم یارانه معیشتی کالابرگ مشخص شد


  • بانک و بیمه


  • آخرین وضعیت مرحله سوم یارانه معیشتی کالابرگ مشخص شد


کدخبر:
352903


امیر خیرخواهان



۱۴۰۴/۰۲/۲۷ ۱۸:۵۰:۰۰

من رو دنبال کنید نویسنده:

گسترش نیوز

پایگاه خبری گسترش نیوز یک خبرگزاری وابسته به موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد که با شعار با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید، آغاز بکار کرده است. پس از تشکیل موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت، تلاش‌های بسیاری جهت راه‌اندازی این خبرگزاری به صورت خصوصی صورت پذیرفت. مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت، در تاریخ یک اردیبهشت سال 1394 به شماره ثبت 35854 و شناسه ملی 14004862024 به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این موسسه در تهران- خیابان قایم مقام فراهانی- جنب کلینیک تهران- کوچه آزادگان - پلاک 26 واقع شده است. صاحب امتیاز گسترش نیوز را موسسه فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت معدن و تجارت می‌باشد. مدیر مسئول این پایگاه خبری و موسسه فرهنگی مطبوعاتی صمت نیز ناصر بزرگمهر بوده، مسئولیت سردبیری گسترش نیوز برعهده میلاد محمدی گذاشته شده است. شروین اُشیدری به عنوان معاون سردبیر در این مجموعه فعالیت می‌کند و دبیر بخش گزارش نیز مجتبی اسکندری می‌باشد. گسترش نیوز خود را موظف کرده است تا اصول اجتماعی و ملی بیان شده در میثاق نامه خود را اجرا نماید. این اصول عبارتند از: التزام عملی به قانون اساسی به‌عنوان منشور ملی، بر اساس تکلیف امر به‌ معروف و نهی از منکر، حمایت از ارزش‌های دینی، انقلابی، اخلاق اسلامی و هنجارهای عمومی، احترام به اصول دینی، اعتقادات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی و ‌پرهیز از هرگونه تحریک قومیت ‌ها، اقلیت‌های دینی و مذهبی، پرهیز از انتشار هرگونه محتوای مبتذل و مستهجن و صحنه‌های خشن که موجب مخدوش شدن بهداشت روانی جامعه یا نادیده گرفتن کرامت انسانی گردد، انتشار سریع و به‌ موقع مشکلات جامعه و پرهیز از ملاحظاتی که منجر به خود سانسوری می‌شود. میثاق نامه گسترش نیوز در رابطه با محتوای رسانه نیز شامل بندهای مختلف می‌باشد. سرلوحه کار قرار دادن راست‌گویی و نقل صحیح و دقیق اخباراقتصادی به ‌عنوان نخستین اصل حرفه‌ای، امتناع از انتشار اخباری که منبع آنها مشخص و معتبر نباشد و اعتقاد بر آنکه منبعی که حتی با رعایت اصل محفوظ ماندن هویتش توسط رسانه، باز هم مسئولیت خبری را که در اختیار رسانه قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد قابل اتکا و اعتماد نیست، خبر را از تحلیل و تفسیر آن جدا کرده و در نگارش به‌گونه‌ای عمل شود که مخاطب، متوجه تمایز این دو گونه بشود، تفکیک آگهی و رپرتاژ آگهی صریحا از مطالب و محتوای رسانه، الزام به درج نام منبع و یا پدیدآورنده در نقل هرگونه محتوا، خودداری از کاربرد حروف اختصاری برای اشخاص و سایر شیوه‌های مشابه در کنار نشانی‌دادن به نحوی که بر همان اشخاص، تعین پیدا کند در مواردی که به دلیل موانع و یا ملاحظات اخلاقی و یا حقوقی نام بردن از اشخاص محدودیت دارد و پرهیز در انتشار اخبار و تحلیل‌ها ضمن رعایت انصاف، از سیاه ‌نمایی و یأس‌آفرینی از جمله اصول گسترش نیوز در محتوای رسانه ای می باشد. گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در راستای ایفای اصول رفتار رسانه‌ای پایبند به قوانین و اخلاق باشد. بنابراین گسترش نیوز خود را موظف می‌داند تا در صورتی که در نقل خبر و انتشار آن دچار اشتباه شوند، صراحتا و از طریق رسانه، از مخاطبان و آسیب‌دیدگان از خطای خودمان عذرخواهی نماید. به منظور کسب خبر، خود و رسانه خود را معرفی کند و به‌صورت مخفیانه از دستگاه‌های ضبط صدا و تصویر و ویدئو استفاده ننماید. از ایراد اتهام، اهانت و نشر مطلب کذب علیه رسانه‌های قانونی به ‌ویژه امضاکنندگان این میثاق، پرهیز نماید و انتقادات‌ خود را طبق دستور قرآنی"و جادلهم بالتی هی احسن" مطرح کند. برای انجام مصاحبه با هرکس از او اجازه گرفته و در صورتی که بخواهد پیش از انتشار مصاحبه خود را بازبینی کند این حق را برای او محفوظ دانسته و به خواست او عمل نماید. گسترش نیوز حریم خصوصی افراد را محترم می‌شمارد و اسرار زندگی دیگران را فاش نمی کند. متوجه حقوق کم‌توانان، آسیب‌دیدگان، متهمان و حتی مجرمان بوده و در مصاحبه یا گرفتن عکس از آنها به اجازه از خودشان بسنده نمی کند و به اصولی فراتر از آن پایبند است و در نشر محتوای مرتبط با آنان کرامت انسانی‌شان در حال و آینده را مورد توجه قرار می دهد. حقوق کودکان را محترم شمرده و از انتشار مصاحبه، تصویر و فیلم کودکان در حالات غیرمتعارف، آرایش کرده و غیرمنتاسب با شخصیت کودکی و ناسازگار با حفظ کرامت انسانی آنان در حال و آینده خودداری می نماید و همین‌طور از شناساندن کودکانی که مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند از طریق انتشار نام و تصویر آنان خودداری می کند. در رابطه با رفتار سازمانی نیز یک سری اصول و قواعد در میثاق نامه این خبرگزاری ذکر شده است. گسترش نیوز حمایت از شأن و کرامت خبرنگاران رسانه متبوع خود را وظیفه خود می داند و حقوق مادی و معنوی آنان از جمله در امور بیمه تأمین اجتماعی، دفاع در محاکم قضایی و غیر آن رعایت می کند. هم‌چنین در لیست بیمه خود برای همکاران تحریریه از سمت‌های غیرِ روزنامه‌ن گارانه استفاده نمی‌کند.  در هنگام جذب و به کارگیری همکاران تمام وقت، به ‌ویژه اگر در یکی از رسانه‌های عضو میثاق، مشغول به کار باشند، صرفا پس از تسویه‌ حساب و اظهار رضایت مدیر رسانه محل اشتغال قبلی، آنان را برای همکاری می‌پذیرد. برای پیش‌گیری از تطمیع رسانه و روزنامه ‌نگاران، دریافت هدیه غیرمتعارف از سازمان‌ها و اشخاص را امری ناپسند می‌داند و به ‌هیچ ‌وجه چنین هدیه‌هایی را نمی پذیرد و همکاران خود را هم از پذیرش چنین هدایایی منع می نماید. میزان هدیه متعارف را شورای داوری در ابتدای هر سال اعلام می‌کند. گسترش نیوز صراحتا وابستگی‌های مالی و تشکیلاتی و گرایش‌های خود را رسما اعلام می کند و مناسبات مالی خود با وابستگان اشاره شده و حامیان خود را به ‌طور آشکار و شفاف اعلام می نماید. صنعت معدن، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، جامعه، ورزش، سیاست و چندرسانه‌ای بخش‌های اصلی تحت پوشش خبری گسترش نیوز می‌باشد. صنعت معدن با زیرحوزه‌های؛ صنعت، معدن، گسترش نیوز قیمت خودرو، انرژی، تجارت با زیرحوزه؛ اصناف، کسب و کار، نمایشگاه و گردشگری، اقتصاد با زیرحوزه؛ بانک و بیمه، بورس، گسترش نیوز مسکن، فرهنگ با زیرحوزه؛ سینما و تلویزیون، موسیقی و آموزشی، جامعه با زیرحوزه؛ سبک زندگی، حوادث، فناوری و شهری، ورزش با زیرحوزه؛ فوتبال، منهای فوتبال، سیاست با زیرحوزه؛ سیاست داخلی و سیاست بین الملل، چندرسانه‌ای با زیرحوزه؛ عکس، صوت، فیلم، اینفوگرافی و کاریکاتور از جمله زمینه‌های فعالیت گسترش نیوز است.   در بخش‌های مختلف این پایگاه خبری جهت دسترسی سریعتر می‌توان، پربازدید سیاست، پربازدید بانک و بیمه مثل گسترش نیوز سهام عدالت، پربازدید فیلم، پربازدید خودرو، پیشنهاد سردبیر و گزارش ویژه را مشاهده نمایید. به منظور ثبت تبلیغات و یا ارائه نظرات درباره گسترش نیوز می‌توان از شماره تماس ۸۲۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی ۲۱۴ استفاده نمود. همچنین گسترش نیوز را به راحتی با آیدی gostareshnews@ در شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و توییتر پیدا کرد. متوسط بازدید روزانه سایت گسترش نیوز 120 هزار مخاطب بوده و در جایگاه 372 ایران در رنک بندی الکسا و 7908 جهان قرار دارد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 11 =

    پیشنهاد ویژه

    • 5″بهترین پیتزا ناپولیتن تهران” کجاست؟+(آدرس،تلفن)
    • روستای ابرده سفلی در شاندیز مشهد؛ دیدنی‌ها، نقشه و عکس
    • موزه رختشویخانه زنجان؛ تاریخچه، نقشه و عکس
    • روستای دهبکری؛ دیدنی‌ها، نقشه و عکس
    • سپهر حیدری از کشور خارج شد
    • ساعت بازی پرسپولیس امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ / گزارش زنده بازی لیگ برتر ایران
    • چرا پدیده پرسپولیس از لیست خط خورد؟
    • هاشمیان ۴ بازیکن پرسپولیس را خط زد
    • ترکیب پرسپولیس مقابل فجر سپاسی
    • ستاره های پرسپولیس زیر تیغ وحید هاشمیان
    • چرا پیام نیازمند در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد؟
    • گردشگری 724
    • ارتباط با تیم گردشگری 724
    • حریم شخصی کاربران گردشگری 724
    • خرید رپورتاژ
    • درباره گردشگری 724
    • شرایط بازنشر محتوا
    • عصر گردشگری
    • قیمت تور مالدیو
    • با تور روسیه از مشهد، یک شب مهمان ما در مشهد باشید!
    • ابزار ادرار سرپایی بانوان

    info@gardeshgari724.ir

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به  گردشگری 724 است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    • گردشگری 724
    • جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری (ایران و جهان)
    • هتل ها
    • مقاصد سفر
    • غذا و رستوران
    • میراث فرهنگی
    • فرهنگ و تاریخ (ایران و جهان)
    • راهنمای سفر
    • سایر
      • همسفر ایرانی
      • بلیط اتوبوس
      • آموزش پایه نهم